(غلط‌های متعدد در قرآن عثمان‌طه)

غلط‌های متعدد در قرآن عثمان‌طه
آیت‌الله مکارم:
قرآن عثمان‌طه غلط‌های متعددی دارد که مربوط به رسم‌الخط آن است و وقت آن رسیده که علمای اسلام جلسه‌ای تشکیل بدهند و این اشتباهات را بر طرف نمایند.


 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، نوزدهم آذر ماه در دیدار معاون دارالقرآن کشور، با اشاره به توجه مردم به قرآن بعد از انقلاب اسلامی، گفت: این اواخر فعالیت‌های خوبی در مورد تلاوت، صوت، ترجمه و تفسیر قرآن صورت گرفته و باعث برکات معنوی زیادی برای کشور شده است، هرچند هنوز کافی نیست.

وی در ادامه، به اوضاع کنونی جهان امروز اشاره و تصریح کرد: در روزگاری که از طریق گوشی‌های همراه، مفاسد اخلاقی و اجتماعی فراوانی منتشر و منعکس می‌شود و افراد زیادی را آلوده می‌سازد، باید در امور قرآنی فعالیت‌های بیشتری بکنیم و باید کشور ما در امور قرآنی حرف اول را بزند و به وسیله آن بیمه شود. 

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با انتقاد از چاپ قرآن‌های عثمان طه و ترجمه‌های متفاوت آن تأکید کرد: قرآن عثمان طه که با سرمایه‌های فراوان عربستان سعودی چاپ و منتشر شده و تبلیغ آن در ایام حج انجام می‌شود، اشکالات فراوانی دارد که مقدار زیادی از این اشکالات از رسم‌الخط آن است؛ زیرا این رسم‌الخط در زمان پیامبر اکرم (ص) قطعاً نبوده و بعداً وارد شده است، که حتی باعث گمراهی و اشتباه خوانندگان می‌شود.

وی بار دیگر تصریح کرد: قرآن عثمان‌طه غلط‌های متعددی دارد که مربوط به رسم‌الخط آن است و وقت آن رسیده که علمای اسلام جلسه‌ای تشکیل بدهند و این اشتباهات را بر طرف نمایند.

این استاد درس خارج فقه به ترجمه‌های قرآن موجود در کشور و اشکالات آن اشاره کرد و گفت: کسانی باید مترجم قرآن شوند که حداقل یکبار تمام قرآن را تفسیر کرده و با عقاید، فقه و مسایل اسلامی کاملاً آشنا باشند و به ادبیات عرب و فارسی احاطه کامل داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به ترجمه‌ای که اخیراً از سوی وهابی‌ها به زبان فارسی منتشر شده گفت: متأسفانه این ترجمه دارای انحرافات مذهبی فراوانی است و در آن آیات ولایت به خلافت تفسیر شده است؛ البته وظیفه وزارت ارشاد است که جلوی کسانی که دانسته یا ندانسته، مسلمات شیعه را در ترجمه‌های انحرافی خود زیر سؤال برده‌اند، بگیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد