اخبارقرآنی (افزایش تعداد مراکز قرآنی به ۱۰۰۰ مرکز)

تعداد مراکز قرآنی کشور تا پایان سال

 به ۱۰۰۰ مرکز افزایش می‌یابد

 معاون ارتباطات و پشتیبانی سازمان دارالقرآن کریم کشور اعلام کرد: تا پایان سال‌جاری با راه‌اندازی 400مرکز قرآنی جدید تعداد این مراکز در کشور به هزار مرکز افزایش می‌‌یابد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «مهدی قره‌شیخلو» در حاشیه همایش نهضت قرآن آموزی استان‌های شمال‌غرب کشور در ارومیه گفت: هم اکنون 600 مرکز قرآنی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که از این تعداد 250 مرکز به ثبت قانونی رسیده‌اند.

وی واگذاری 80 درصد از فعالیت‌های اجرایی این سازمان به مراکز مردمی را از سیاست‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 87 تمامی فعالیت‌های اجرایی دارالقرآن‌های کریم دفاتر استانی سازمان تبلیغات اسلامی به حوزه‌های مردمی واگذار شود.

 قره‌شیخلو:
اعتبارات این سازمان نسبت به زمان تاسیس این سازمان در سال 81 ده برابر شده است و پست‌های مصوب قرآنی نیز به 450 پست ارتقاء یافته است

قره‌شیخ‌لو، در ادامه از ایجاد اتحادیه‌های قرآنی در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: این اتحادیه‌ها با هدف سازماندهی مراکز قرآنی مردمی و ایجاد پل ارتباطی بین مسئولان و نهادهای دولتی و مراکز قرآنی در حال راه‌اندازی هستند.

وی اظهار کرد: در این راستا تاکنون 12 اتحادیه در کشور تشکیل و راه‌اندازی شده است و 12 اتحادیه دیگر در حال طی مراحل پایانی ثبت هستند.

قره‌شیخلو در ادامه این گفت‌وگو روند اعتبارات و نیروی انسانی سازمان دارالقرآن کریم کشور را نسبت به سال‌های گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: اعتبارات این سازمان نسبت به زمان تاسیس این سازمان در سال 81 ده برابر شده است و پست‌های مصوب قرآنی نیز به 450 پست ارتقاء یافته است.

وی توجه به فعالیت‌های قرآنی در جامعه برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه به خصوص نسل جوان و خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار و فرقه‌های خرافه‌پرستی در کشور را از سوی نهادهای دولتی مورد تاکید قرار داد و افزود: برای بسط و گسترش فعالیت‌های قرآنی اعتبارات موجود کفاف برنامه‌های این سازمان را نمی‌کند.

قره‌شیخلو همچنین در ادامه تشکیل این همایش‌ها را فرصت مناسبی برای ساماندهی به فعالیت‌های قرآنی و ایجاد تعامل مراکز با یکدیگر خواند و از مسئولان اداره تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی در انسجام بخشی به برنامه‌های همایش قدردانی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد