اخبار قرآنی(نگذاریم طرحهای خودجوش قرآنی دولتی شود)

 

نگذاریم طرحهای خودجوش قرآنی دولتی شود


 

images/20071209/ashari.jpg  «علی اکبر اشعری» با اشاره به بودجه 20 میلیارد تومانی وزارت ارشاد برای حمایت از طرحهای قرآنی در سال آینده ، خواستار عدم دخالت وزارت ارشاد در طرحها و برنامه های خودجوش قرآنی مردم شد.
«علی اکبر اشعری» رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مشاور فرهنگی رئیس جمهور در مراسم اهدای بخشی از کتابخانه شخصی «محمد پاریاب»، رئیس سابق شورای اطلاع رسانی دولت به کتابخانه ملی با اشاره به فرهنگ اهدا و وقف در ایران گفت: تاریخ کشور ما نشان می دهد که اغلب نهادهای ما بدون اتکا به خزانه های دولت به شکل اهدا یا موقفه اداره می شدند.
وی با اشاره به این که کار اهدا از کارهایی است که به صورت خودجوش از سوی مردم دنبال می شود، افزود: دولت و شهرداری ها گاهی در کارهایی که مردم خودشان دارند آن کارها را می کنند، دخالت می کنند و بودجه ای کلان صرف می کنند و آدم از این کار غصه می خورد.
وی به طرح محافل قرآنی در یک دهه اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه وزارت ارشاد امسال با بودجه 5میلیارد تومانی در این طرحهای خودجوش قرآنی دخالت کرد و سال آینده هم می خواهد با بودجه 20 میلیارد تومانی در این طرحها دخالت کند که زیان هایی را به این طرح وارد می کند.
اشعری در ادامه به دخالت دولت و شهرداری در عزاداری های دهه محرم و ایام شعبانیه اشاره کرد و گفت: فردا یک وزیر ارشاد دیگری می آید و فکر می کند که نباید از این کارها حمایت بکند و انگیزه های مردم در این زمینه ها سرد می شود.
وی افزود: عربستان سالی 4 میلیون جلد قرآن چاپ می کند و به صورت رایگان به کشورهای دیگر متناسب با قرائت های خودشان اهدا می کند تا صیانت خود را حفظ کند.اشعری ادامه داد: ما نیز این پیشنهاد را چند سال پیش مطرح کردیم که از این نوع قرآن ها چاپ کنیم و به مردم اهدا کنیم.
یادم هست که این مساله به گوش رهبر معظم انقلاب رسیده بود و ایشان گفته بودند که دولت نباید در این طرحها و کارها دخالت کند و فقط باید از انگیزه های مردم حمایت شود.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به این که طرح اهدای کتابخانه های شخصی به این سازمان پیگیری می شود، گفت: ما درخواست کرده ایم از همه افراد و چهره های فرهنگی برای اهدای کتاب هایشان به سازمان تا همه 45 هزار عضو کتابخانه بتوانند از این منابع استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد