اخبار قرآنی(20 حق از حقوق بشر در قرآن)

مشاور وزیر امورخارجه مصر :

قرآن به بیش از 20 حق از حقوق بشر اشاره مستقیم دارد

خداوند متعال در کتاب قرآن‌ به بیش از بیست حق از حقوق بشرى اشاره واضح و مستقیم دارد که مهم‌ترین آن‌‌ها حق حیات، حق دفاع در برابر تهاجم و اذیت و آزار، حقوق اقلیت‌ها، آزادى ایمان، امنیت اجتماعى، حق اشتغال، تعلیم و تربیت و حق شکوفایی معنویت‌ها است.

«شریف محمود عیسی»، مشاور وزیر امور خارجه و مسئول امور حقوقی

«شریف محمود عیسی»، مشاور وزیر امور خارجه و مسئول امور حقوقی این وزارت‌خانه در کشور مصر با بیان این مطلب خاطرنشان‌کرد: اسلام در بدو ظهور خود در جزیر‌ةالعرب، قواعد اصلی و کلی حقوق بشر را پایه‌ریزی‌کرد و مسلمانان از همان آغاز با این فرهنگ اسلامی انس‌گرفتند.

وی همچنین گفت: این گفته محافل بین‌المللی درباره ابداع حقوق بشر ادعایی کذب است، چراکه این مسئله هم‌زاد و هم‌پای ظهور دین اسلام تلقی‌می‌شود.

محمود عیسی با اشاره به تفاوت اصلى میان رویکرد اسلام در مورد حقوق بشر با دیدگاه غرب تأکید کرد: حقوق بشر در اسلام بر اصولى عقلی مبتنى است.

وی افزود: با توجه به این‌که قانون، برگرفته از حق و منادی عدالت و مساوات است، به‌همین دلیل می‌تواند نقش مهمی را در تبیین چهره حقیقی و عادلانه اسلام ایفاکند.

مشاور وزیر امورخارجه مصر با تأکید بر ضرورت تمسک به قرآن‌کریم اظهارکرد: امروزه جهان اسلام به‌شدت موردتهاجم فرهنگی قرارگرفته‌است که پناه‌بردن به تعالیم و آموزه‌های کلام‌ وحی، برون‌رفتی مهم از چالش‌ها و خطرات پیش‌روی جوامع اسلامی به‌شمار‌می‌رود.

 مشاور وزیر خارجه مصر:
امروزه جهان اسلام به شدت مورد تهاجم فرهنگی قرارگرفته‌است که پناه‌بردن به تعالیم و آموزه‌های کلام‌ وحی، برون‌رفتی مهم از چالش‌ها و خطرات پیش‌روی جوامع اسلامی به‌شمار‌می‌رود

شریف محمود عیسی که برای نخستین‌بار به تهران سفر‌کرده‌است درباره حضور نمایندگان قضایی این کشور در اجلاس رؤسای قوه قضاییه کشورهای اسلامی گفت: حضور هیئتی بلندپایه از کشور مصر در این اجلاس، بیانگر اهمیت عمل مشترک اسلامی بین کشورهااست.

وی از جمهوری اسلامی ایران و مصر به‌عنوان دو قدرت بزرگ منطقه یادکرد و گفت: این دو کشور هرگاه عزم خود را برای تغیییری مطلوب در امت اسلامی جزم‌کرده‌اند، موفق‌بوده‌اند.

‌‌‌‌‌مسئول امور حقوقی وزارت امورخارجه مصر با تأکید بر لزوم استمرار برگزاری دوره‌های بعدی اجلاس مذکور، بیانیه پایانی آن‌را نشانگر رغبت کشورهای اسلامی جهت تحقق انسجام اسلامی توصیف‌کرد.

وی ابراز امیدواری‌کرد: برگزاری این همایش فصل جدیدی را برای گسترش و تحکیم مبانی وحدت اسلامی بر شرکت‌کنندگان بگشاید که در راستای عزت و رفعت مسلمانان باشد.

شریف محمود عیسی، قانو‌ن‌گذاری مصر را برگرفته و ملهم از تعالیم و آموزه‌های قرآن‌کریم توصیف‌کرد و افزود: مصر، کشوری اسلامی است که قرآن حاکم آن است.

مشاور وزیر خارجه کشور مصر از جمله حاضران در نخستین اجلاس رؤسای قوه‌های قضاییه کشورهای اسلامی بود که در روزهای 23 و 24 ذیقعده مصادف با 4 و 5 دسامبر سال جاری در سالن اجلاس سران با حضور 57 کشور اسلامی و به همت قوه قضائیه و با همکاری وزارت امورخارجه برگزارشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد