اخبار ( انتشار کتاب )

مجموعه چهار جلدی «غدیر در امواج» با بررسی «واقعه قرآنی غدیر» منتشرشد

مجموعه چهار جلدی «غدیر در امواج» به‌کوشش «محمدباقر انصاری» توسط انتشارات «دلیل ما» منتشرشد.

«یداله سعدی» مدیر انتشارات «دلیل ما» درباره این خبر گفت: این مجموعه چهار جلدی با عنوان‌هایی چون «واقعه قرآنی غدیر»، «سخنرانی استثنایی غدیر»، «چهارده قرن با غدیر» و «ژرفای غدیر» منتشر و واقعه غدیر را از چهار بعد مختلف مورد بررسی جامع قرار داده ‌است.

مدیر انتشارات دلیل ما تصریح کرد: در کتاب «واقعه قرآنی غدیر» به انگیزه نشان دادن قرآنی بودن غدیر، با تدوین صورت کاملی از واقعه غدیر خم، به اثبات رسیده که غدیر یک ماجرای آمیخته با قرآن است و این در همه فراز و نشیب‌های ماجرا قابل اثبات است.

سعدی اظهار کرد: دوازده بخش این کتاب بر اساس مقطع‌های اصلی واقعه غدیر تقسیم شده است که از مدینه آغاز می‌شود و تا مکه ادامه پیدا می‌کند؛ از آن‌جا با مراسم حج همراه می‌شود با پایان حج، حرکت به سوی غدیر پیش می‌رود و با رسیدن به سرزمین خم، پیامبر(ص) سخنرانی مفصل خود را برگزار می‌کند سپس مراسم سه روزه غدیر آغاز می‌شود همچنین وقایع متعددی نیز در ارتباط با غدیر در این ایام رخ می‌دهد تا این‌که زمان خروج از غدیر، فرا می‌رسد؛ از غدیر تا مدینه نیز وقایعی اتفاق می‌افتد و با رسیدن به مدینه ماجرا پایان نمی‌یابد، بلکه تا روز رحلت پیامبر(ص) هنوز غدیر در جریان است و آیات قرآن را پشتیبانی می‌کند.

وی یادآوری کرد: همچنین کتاب دوم با نام «سخنرانی استثنایی غدیر»، به بررسی ابعاد خطابه پیامبر در غدیر خم پرداخته‌است؛ در مقدمه این کتاب چنین آمده‌است: «خطابه غدیر بین همه سخنرانی‌های جهان یک استثنا است. آن‌چه از فراز منبر غدیر بر زبان مبارک پیامبر(ص) جاری شد، از نظر زمان، مکان، تدارکات و برنامه‌های جانبی، به‌گونه‌ای بی‌سابقه به انجام رسید که نظیر آن نه قبل و نه بعد از آن دیده نشده‌ است.

 مدیر انتشارات دلیل ما:
کتاب «سخنرانی استثنایی غدیر» تحلیلی بر سخنرانی پیامبر(ص) در غدیر خم است، این نگاه علمی هرگز در صدد شرح و تفسیر فرازهای خطبه غدیر نیست، بلکه موشکافی یک سخنرانی استثنایی است

سعدی با اشاره به محتوای این کتاب تأکید کرد: کتاب «سخنرانی استثنایی غدیر» تحلیلی بر سخنرانی پیامبر(ص) در غدیر خم است. این نگاه علمی هرگز در صدد شرح و تفسیر فرازهای خطبه غدیر نیست، بلکه موشکافی یک سخنرانی استثنایی است که از یک سو تدارکات قبل و بعد از آن را مورد بررسی قرار داده و از سوی دیگر متن سخن را از نظر فن خطابه در نظر گرفته است.

مدیر انتشارات دلیل ما با اشاره به بخش‌های این کتاب تصریح کرد: بخش اول این کتاب در چهار قسمت کیفیت آماده‌سازی فضای لازم قبل از سخنرانی غدیر، تحلیل بلاغت سخن و کیفیت استثنایی سخنرانی از نظر فنون خطابه، برنامه‌های سه روزه به‌عنوان متمم آن سخنرانی و راهکارهای امروزین ترویج غدیر تنظیم شده‌است و در بخش دوم مراحل به‌هم‌پیوسته و دقیق سخن در خطابه غدیر و ظرافت‌های کلام در هر یک از فرازهای خطبه، به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته‌است، این بخش در دوازده قسمت بر اساس فرازهای اصلی خطبه تنظیم شده که پس از تحلیل هر قسمت، متن خطبه و سپس ترجمه آن آورده شده‌ است.

وی با اشاره به جلد سوم این مجموعه افزود: ریشه‌یابی اعتقادی تاریخی غدیر با تحلیلی نو در ابعاد مختلف واقعه غدیر برای نسل جدید، روش متفاوت این کتاب با دیگر کتاب‌ها در موضوع تحلیل غدیر است.

مدیر انتشارات دلیل ما یادآوری کرد: ابعاد تاریخی غدیر، برنامه‌های سه روزه پیامبر(ص)، ظرافت‌های این مراسم، پرده‌برداری و تحلیل نقشه‌های دشمنان و موشکافی تحرکات آنان بر ضد ولایت، بخش‌هایی از این کتاب را تشکیل می‌دهد.

سعدی با اشاره به جلد چهارم این مجموعه تصریح کرد: این کتاب به فراز و نشیب‌ها و اثرات حادثه تاریخی غدیر در 1400 سالی که از آن می‌گذرد، پرداخته‌است؛ این کتاب در هفده بخش تنظیم شده‌است که «اتمام حجت ائمه(ع) با غدیر»، «احتجاج اصحاب پیامبر با غدیر»، «اقرارهای مخالفین غدیر»، «میراث مکتوب غدیر»، «غدیر در دعاها و زیارات» برخی از عنوان‌های آن را تشکیل می‌دهد.

مدیر انتشارات دلیل ما در پایان تأکید کرد: جلد نخست این مجموعه در 224 صفحه و با بهای18000 ریال، جلد دوم در 256 صفحه و بهای 20000 ریال، جلد سوم در 224 صفحه و قیمت 16000و جلد چهارم در 240 صفحه و قیمت 14000 منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد