اخبارقرآنی (انتشار ششمین جلد از بزرگ‌ترین دایره‌المعارف قرآن )

ششمین جلد از بزرگ‌ترین دایره‌المعارف قرآن در جهان به زودی منتشر می‌شود

 ششمین جلد از مجموعه 25 جلدی دایره‌المعارف قرآن کریم با بیش از 80 موضوع و مدخل دارای مقاله، به زودی روانه بازار کتاب می‌شود.

بزرگ‌ترین دایره‌المعارف قرآن کریم با هدف ارائه سریع و آسان معارف قرآن به اهل تحقیق و عموم قرآن‌پژوهان چندی است که با کوشش جمعی از محققان مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تدوین می‌شود.

جلد ششم دایره‌‌المعارف قرآن کریم در آینده نزدیک توسط مرکز فرهنگ و معارف قرآن منتشر خواهد شد. این اثر ارزشمند که تاکنون پنج جلد از آن تدوین و روانه بازار شده است به طرح آرا و دیدگاه‌های مهم و مبنایی در هر موضوع و مدخل به صورت مستند و فشرده با رعایت اصل بی‌طرفی و عالمانه از منابع دست اول، اصیل و معتبر نقل، نقد، ارزیابی و ارائه می‌شود.

 سرپرست‌مرکزفرهنگ‌ومعارف‌قرآن:
در این جلد به موضوعاتی مانند «بقیه ‌الله»، «بلوغ»، «طوایف و قبایلی که در صدر اسلام بوده‌اند و آیات قرآن به آن اشاره دارد»، مانند قبایل «بنی‌اسد» و «بنی‌اسراییل»، «بهشت» و موضوعی سیاسی مانند «بیعت» در مقالاتی طولانی پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدصادق یوسفی‌مقدم» سرپرست مرکز فرهنگ و معارف قرآن درباره ششمین دایره‌‌المعارف قرآن گفت: جلد ششم دایره‌‌المعارف قرآن کریم شامل 80 موضوع و 80 مدخل است که از حرف «ب» آغاز و با حرف «پ» تمام می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات ششمین جلد از دایره‌‌المعارف قرآن کریم تصریح کرد: در این جلد به موضوعاتی مانند «بقیه‌‌الله»، «بلوغ»، «طوایف و قبایلی که در صدر اسلام بوده‌اند و آیات قرآن به آن اشاره دارد»، مانند قبایل «بنی‌اسد» و «بنی‌اسراییل»، «بهشت» و موضوعی سیاسی مانند «بیعت» در مقالاتی طولانی پرداخته شده است.

سرپرست مرکز فرهنگ و معارف قرآن اضافه کرد: این جلد از دایره‌‌المعارف قرآن در حدود 700 صفحه دارد و به زودی با همکاری پژوهشگران و محققان این مرکز منتشر می‌شود.

همچنین، جلد ششم از مجموعه 25 جلدی بزرگ‌ترین دایره‌المعارف تخصصی قرآن در جهان با تلاش محققان مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم و همکاری مؤسسه بوستان کتاب، مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اختیار طلاب، دانشجویان، پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه قرار می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد