اخبار قرآنی (انتقاد از مهجوریت قرآن در جامعه )

انتقاد از مهجوریت قرآن در جامعه


آیت‌الله جوادی آملی از مهجوریت قرآن در جامعه انتقاد کرد و افزایش نقش این کتاب ارزشمند در زندگی فردی و اجتماعی مردم را خواستار شد.

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مفسران برجسته قرآن در دیدار طلاب حافظ قرآن و جمعی از دانشجویان، قرآن کریم را با عترت هم شأن دانست و افزود: اگر بخواهیم در خدمت قرآن باشیم باید کوثر ایمان را در دل خود زنده کنیم تا تأثیر معنوی این آیات الهی در وجودمان به ثمر بنشیند.

وی فهم کلام خدا را سخت توصیف کرد و افزود: بهترین راه برای فهم آیات قرآن، پیشه کردن تقوای الهی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه "قرآن" میزان اعمال انسان است، اظهار داشت: قرآن مانند طنابی است که یک طرف آن به دست بشر و طرف دیگر به سوی خداست و هرگاه گناه می کنیم دستمان از این حبل الهی جدا شده است.

‌آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه باید شب و روز در خدمت قرآن باشیم، تصریح کرد: لازم است به صورت تمام وقت به تلاوت، ترجمه و تفسیر این کتاب الهی بپردازیم.

بنابرگزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله جوادی آملی افزود: همان طور که مسئولان جامعه برای حفظ شأن قرآن تلاش می کنند، قرآن نیز حافظ و نگاهدار آنهاست.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، تنها انسان را تحمل کننده بار سنگین امامت و ولایت دانست و گفت: اگر حقیقت ولایت و امامت بر کوه ها نازل می شد از یکدیگر متلاشی می شد، قرآن نیز حقیقتی الهی است و هیچ کس به جز انسان تحمل آن را ندارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد