اخبار قرآنی ( هتک حرمت قرآن کریم از سوی سربازان آمریکایی)

لگدمال کردن قرآن توسط آمریکایی ها

یک مسلمان اردنی زندانی آزادشده از زندان گوانتانامو، از هتک حرمت قرآن مجید از سوی زندانبانان آمریکایی در این زندان پرده برداشت.


"احمد حسن سلیمان" مسلمان اردنی که از پنج سال پیش به بهانه مشارکت در اقدامات تروریستی در زندان آمریکایی گوانتانامو به سر می‌برد و شب دوشنبه هفته جاری از زندان آزاد شد، در گفت‌وگو با پایگاه خبری "الجزیره‌.نت"، گوانتانامو را مرکزی برای شکنجه، اهانت و تمسخر اسلام، خداوند، پیامبر(ص) و مسلمانان ذکر کرد و گفت:‌ مراحل بازجویی از ما و دیگر دستگیرشدگان، تنها شامل این قبیل اهانت‌ها و هتک حرمت‌ها بود.

وی افزود: آمریکایی‌ها اصلاً کاری به اسامه‌بن لادن و طالبان نداشتند و هر چه در این زندان می‌گذشت تنها کینه‌ورزی نسبت به اسلام و مسلمانان بود.

این زندانی آزادشده از گوانتانامو گفت: بدترین خاطره‌ای که از این زندان در ذهنم باقی مانده، شکسته‌شدن حرمت قرآن مجید بود و بدترین لحظات عمرم، لحظاتی بود که سربازان آمریکایی قرآن را جلوی چشمان ما لگدمال کرده و آن را به درون توالت پرت کردند و به نماز و دعا خواندن ما تعرض و تجاوز می‌کردند.

وی افزود: در مقابل این گونه شکنجه‌ها تنها آرزوی من خودکشی بود و اگر خودکشی در اسلام حرام نشده بود قطعاً این کار را انجام می‌دادم و بنابراین مجبور بودم بخوابم و دعا می‌کردم و از خدا می‌خواستم در خواب بمیرم و هیچ وقت بیدار نشوم.

احمد حسن سلیمان همچنین فاش کرد بسیاری از زندانیان گوانتانامو که آمریکایی‌ها مدعی خودکشی یا مرگ آنها به علت اعتصاب غذا هستند، بر اثر کشته‌شدن به دست نظامیان آمریکایی از دنیا می‌روند.

وی ادامه داد: من شخصاً مشاهده کردم که آمریکایی‌ها "مانع العتیبی" از عربستان‌سعودی، "یاسر الزهرانی" و "علی صالح" از یمن و شخص دیگری به نام ابوطلحه را که نام اصلی او را به یاد ندارم در حالی که در اعتصاب غذا به سر می‌بردند کشتند.

این زندانی آزادشده از گوانتانامو افزود: من هر گاه "علی صالح" را می‌دیدم روی زمین افتاده و دست‌هایش از پشت بسته بود اما آمریکایی‌ها ادعا کردند که او خودکشی کرده است. چگونه ممکن است کسی که دستش از پشت بسته است و یا کسانی که بیشترشان حافظ کل قرآن بودند و می‌دانستند خودکشی حرام است، اقدام به این کار کرده باشند؟

طی سال‌های گذشته، گزارش‌های متعددی مبنی بر نقض حقوق بشر و شکنجه جسمی و روانی زندانیان در گوانتانامو منتشر شده که واشنگتن در قبال آنها سکوت کرده و یا این اطلاعات را تکذیب کرده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد