اخبار قرآنی(برگزاری آزمون جامع مدرسان قرآن دانشگاه آزاد )

آزمون جامع مدرسان قرآن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

 در یکصد چهل و یکمین جلسه شورای برنامه‌ریزی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد تا از مدرسان قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی، امتحانی جامع به صورت کشوری به عمل آید.

 ابتدای این جلسه، گزارش اجمالی از روند برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم توسط بابک فرزانه، رئیس مرکز پژوهش‌ها و فعالیت‌ها‌ی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد، سپس اعضای جلسه ضمن تقدیر از تدوین آیین‌نامه مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جامع و مانع، پیشنهادهای خود را درباره محتوای کتاب‌های مسابقات و چگونگی انتشار و توزیع آن‌ها ارائه کردند.

 موضوعات‌عنوان‌شده در141مین‌جلسه‌شورای‌برنامه‌ریزی‌قرآن‌وعترت‌دانشگاه‌آزاد
ارتقاء جایگاه سازمانی مسئولان کانون‌های قرآن و عترت در واحدها به مدیریت، بازنگری یا تالیف مجدد کتب مسابقات، کارگاه‌های توجیهی جهت آموزش مدرسان قرآن کریم، نظرسنجی درباره مراحل انجام مسابقات، تشکیل شورای تالیف جهت بازخوانی و احتمالا تجدید چاپ کتاب‌ها

ارتقاء جایگاه سازمانی مسئولان کانون‌های قرآن و عترت در واحدها به مدیریت، بازنگری یا تالیف مجدد کتب مسابقات، کارگاه‌های توجیهی جهت آموزش مدرسان قرآن کریم، نظرسنجی درباره مراحل انجام مسابقات، تشکیل شورای تالیف جهت بازخوانی و احتمالا تجدید چاپ کتاب‌ها، ارائه کتاب‌های مسابقات به کتابخانه مستقر در هر یک از واحدها و کمک به مناطق دانشگاهی در تکثیر کتاب‌ها از جمله مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

در این جلسه یادآوری شد، برخی از پیشنهادهای مطرح شده مانند ارزیابی استادان قرآن به صورت دقیق زیرنظر معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی (مرکز پژوهش‌ها و فعالیت‌های قرآن و عترت) صورت ‌گیرد.

در این جلسه همچنین با بیان این‌که درصد افرادی که با مدرک دکترا و کارشناسی ارشد در حال تدریس درس قرآن در واحدهای دانشگاهی هستند، کافی نیست مقرر شد تا این تعداد افزایش یابد، ضمن این‌که از مدرسان قرآن کریم امتحانی جامع به صورت کشوری انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد