اخبار قرآنی(مخاطب‌شناسی و آسیب‌شناسی نشریات قرآنی)

نشریات قرآنی توسط خبرگزاری ایکنا مخاطب‌شناسی و آسیب‌شناسی شدند
نشست بررسی آسیب‌شناسی نشریات قرآنی

 نشست بررسی آسیب‌شناسی نشریات قرآنی با حضور محمدعلی فقیه، سردبیر نشریات شاهد، حجت‌الاسلام سیدعباس رضوی از اعضای هئیت تحریریه ماهنامه حوزه و «داوود گلی» سردبیر ماهنامه «والفجر» در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

در این نشست «محمدعلی فقیه» سردبیر نشریات شاهد با توجه به لزوم مخاطب‌سنجی در نشریات قرآنی بیان کرد: نخستین نکته در نشریات قرآنی داشتن یک مخاطب‌سنجی تطبیقی است و در سال‌های گذشته مجلات شاهد در همین راستا سعی داشته است با مخاطب‌شناسی در حوزه کودک، نوجوان و خانواده این موضوع را به بهترین شکل انجام دهد.

 حجت الاسلام رضوی:
نشریات قرآنی باید توجه بیشتر جوانان به قرآن را سبب شود زیرا هنوز جایگاه اطلاع رسانی قرآنی برای جوانان ما جا نیفتاده است و این مطبوعات هستند که در درجه نخست باید به برخی حرکت های قرآنی جهت دهند

وی با توجه به اینکه رویکرد مجلات شاهد تنها خانواده شهدا را دربرنمی گیرد بیان کرد: رویکرد مجلات شاهد در سال‌‌های گذشته از سطح کشور فراتر رفته است و سعی داشته در حوزه نشریه و کتاب در سطح بین‌المللی مطرح شود.

سردبیر نشریات شاهد تصریح کرد: نشریات و مجلات بخشی از بار فرهنگ هر جامعه را به دوش می‌کشد و در روش‌های مخاطب‌سنجی نشریات قرآنی باید روش‌های مختلفی را تجربه کنند.

حجت‌الاسلام رضوی از اعضای هیئت تحریریه ماهنامه حوزه با اعتقاد بر این که نشریات قرآنی باید به زندگی مردم راه یابند گفت: نشریات قرآنی باید توجه بیشتر جوانان به قرآن را سبب شود زیرا هنوز جایگاه اطلاع‌رسانی قرآنی برای جوانان ما جا نیفتاده است و این مطبوعات هستند که در درجه نخست باید به برخی حرکت‌های قرآنی جهت دهند.

وی افزود: تمام خانواده‌ها باید از خردسالی کودکان خود را با مفاهیم قرآنی آشنا و سعی کنند بسیاری از مفاهیم کلیدی زندگی را در قالب قرآن به فرزندان خود یاد دهند.

 داوود گلی:
مشکلی که در حوزه فرهنگ داریم نبودن متولی است و در حوزه نشریات قرآنی و مذهبی نیز این موضوع کاملاً آشکار است و این موضوع باعث شده تا بسیاری از مجموعه ها با شیوه استفاده از برخی از حمایت ها آگاه نباشند

«داوود گلی» سردبیر ماهنامه «والفجر» نیز در این نشست با برشمردن برخی موانع در حوزه فرهنگ بیان کرد: مشکلی که در حوزه فرهنگ داریم نبودن متولی است و در حوزه نشریات قرآنی و مذهبی نیز این موضوع کاملاً آشکار است و این موضوع باعث شده تا بسیاری از مجموعه‌ها با شیوه استفاده از برخی از حمایت‌ها آگاه نباشند.

وی با انتقاد از این که برخی از مفاهیم جدید هنوز وارد حوزه قرآن نشده است تصریح کرد: جامعه ما هنوز از بسیاری از سایت‌های قرآنی آگاه نبوده و بسیاری از نوجوانان سایت‌های دینی را به درستی نمی‌شناسند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد