اخبار قرآنی(بیست وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن نابینایان )

بیست وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن نابینایان برگزار می‌شود

 مرحله استانی بیست وهفتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه نابینایان، نیمه دوم دی‌ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

سید «محمود چاووشی» رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی سازمان بهزیستی کشوربا بیان این مطلب اظهار کرد: این دوره از مسابقات قرآنی ابتدا با یک اطلاع‌رسانی عمومی ویژه نابینایان و معلولان برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با دریافت اقلام و وسایل کمک آموزشی به‌ طور رایگان، به رقابت بپردازند.

وی در ادامه گفت: توزیع اقلام و وسایل کمک آموزشی در بین شرکت‌کنندگان در راستای حضور بیشتر افراد و فراهم بودن زمینه برای شرکت افراد مبتدی در چنین برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است.

رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: همچنین با این رویکرد جدید برای نخستین بار سازمان بهزیستی‌ استان‌های سراسر کشور موظف به برپایی مراسم افتتاحیه مرحله استانی این رقابت‌ها و اهداء جوایز به نفرات برگزیده این مسابقات شده‌اند.

چاووشی یادآور شد: با این شیوه برنامه‌ریزی، جمع ‌جدیدی به مسابقات قرآنی ویژه نابینایان و معلولان جسمی و حرکتی راه خواهند یافت و برگزاری مسابقات با این روش، یک فعالیت آموزشی برای شرکت‌کنندگان نیز محسوب می‌شود.

 رشته‌های قرآنی این مسابقات:
شرکت‌کنندگان این مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ و ترجمه پیام‌های قرآنی، قرائت تحقیق به روش تقلیدی و مفاهیم قرآن‌ کریم و صحت قرائت نماز به رقابت خواهند پرداخت

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان این مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ و ترجمه پیام‌های قرآنی، قرائت تحقیق به روش تقلیدی و مفاهیم قرآن‌ کریم و صحت قرائت نماز به رقابت خواهند پرداخت.

چاووشی اظهار کرد: این مسابقات قرآنی از نیمه دوم دی ماه سال جاری با شرکت خانم‌ها و آقایان نابینا و معلولان جسمی و حرکتی در رده‌های سنی مختلف برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مسابقات قرآنی به همت مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی سازمان بهزیستی کشور با همکاری معاونت توانبخشی این سازمان و سازمان بهزیستی 30 استان کشور برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام، کسب اطلاعات لازم و دریافت اقلام و وسایل کمک آموزشی از قبیل کتاب آموزشی، نوار و جزو‌های قرآنی به‌طور رایگان به سازمان‌های بهزیستی استان‌ها مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد