اخبار قرآنی ( رونمایی از«لغت‌نامه‌ی قرآن» در فرانسه )

«لغت‌نامه‌ی قرآن» در فرانسه رونمایی‌می‌شود

«لغت‌نامه‌ی قرآن» در پاریس، پایتخت فرانسه،‌ هفدهم آبان‌ماه به‌همت مؤسسه‌ی‌ «جهان عرب» در این کشور رونمایی‌می‌شود.

 به نقل از (Saphir news)، مراسم رونمایی از این لغت‌نامه که حاصل تلاش پنج‌ساله‌ی ده‌ها تن از کارشناسان برجسته‌ی علوم قرآنی است، هشتم نوامبر برابر با هفدهم آبان‌ماه در سالن «شورای عالی» پاریس و با حضور سرپرست اجرایی این اثر برگزارمی‌شود.

هدف از برگزاری این مراسم، به‌نمایش‌گذاشتن ثمره‌ی سال‌ها تلاش مجدانه‌ و دلسوزانه‌ی متخصصان علوم قرآنی در تألیف اثری کاربردی و قابل‌دسترس عموم در زمینه‌ی تعمیق شناخت کتاب آسمانی مسلمانان، عنوان‌شده‌است.

پرفسور «محمدعلی امیرمعزی» استاد فرانسوی و ایرانی‌الأصل مدیر پژوهش مرکز مطالعات کاربردی دانشگاه «سوربن» فرانسه و نیز صاحب‌کرسی «خداشناسی اسلامی کلاسیک» در این دانشگاه، سرپرستی گروه کارشناسان و پژوهشگران را در تألیف این اثر ارزشمند برعهده‌داشته‌است

چاپ و نشر این اثر گران‌سنگ را انتشارات «بوکن» (Bouquins) عهده‌دارشده‌است؛ این نخستین‌بار است که این مؤسسه با دعوت از کارشناسان و پژوهشگران علوم قرآنی نسبت به عرضه‌ی کتابی در زمینه‌ی واژگان قرآنی اقدام‌‌می‌کند.

پرفسور «محمدعلی امیرمعزی» استاد فرانسوی و ایرانی‌الأصل مدیر پژوهش مرکز مطالعات کاربردی دانشگاه «سوربن» فرانسه و نیز صاحب‌کرسی «خداشناسی اسلامی کلاسیک» در این دانشگاه، سرپرستی گروه کارشناسان و پژوهشگران را در تألیف این اثر ارزشمند برعهده‌داشته‌است.

کتاب«دین پر رمز و راز» که به بررسی عقاید معنوی در اسلام شیعی می‌پردازد و در سال 2006 میلادی به چاپ‌رسیده‌است و نیز اثری با عنوان «ولایت خدایی در مذهب اصیل شیعه» با رویکرد بررسی منشاء آموزه‌های باطنی در اسلام، چاپ‌شده به سال 2007 میلادی، از آثار قابل‌تأمل این نویسنده به‌شمار‌می‌آیند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد