اخبار قرآنی ( کتاب «غدیر در قرآن» منتشرشد )

کتاب «غدیر در قرآن» منتشرشد

 کتاب «غدیر در قرآن» نوشته «مرتضی مهدوی یگانه» برای نخستین‌بار از سوی انتشارات جمهوری منتشرشد.

 این کتاب در دو بخش و با استناد بر 40 آیه و 40 حدیث به آیاتی که مستقیماً در روز غدیر و آیات دیگری که در ارتباط با واقعه غدیر خم نازل شده است می‌پردازد.

در بخش نخست این کتاب، چهل آیه از قرآن کریم درباره موضوع غدیر آورده شده و سپس در بخش دوم، چهل حدیث به رشته تحریر درآمده است.

از این چهل آیه تعدادی مستقیماً با غدیر ارتباط دارد یعنی در روز هجدهم ذی‌حجه سال دهم هجرت در بیابان نازل شده و باقی آن‌ها در مراحل گوناگونی که به نوعی با مسأله غدیر مرتبط است نازل یا در سخنان رسول گرامی اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) مورد استشهاد قرار گرفته است.

در مقدمه کتاب با توجه به محتوای اثر به قلم مؤلف آمده است: «از جمله آن‌چه در این کتاب آمده، چهل آیه و بلکه «چهل عنوان» از قرآن درباره موضوع غدیر است که برخی از آن‌ها شامل دو یا چند آیه است که در یک عنوان آمده است. بنابراین اگر تمامی آن‌ها را در نظر بگیریم بسیار بیشتر از چهل آیه خواهد شد.

این‌ها جلوه‌هایی از غدیر در قرآن است و چه بسیار جلوه‌های دیگر از آن در کتاب خدا وجود دارد که باید دستمایه تحقیق و پژوهش قرار گیرد، زیرا غدیر شاهراه اصلی و بزرگ هدایت است و سعادت بشریت است.»

چاپ نخست کتاب غدیر در قرآن را نشر جمهوری اخیراً با 3000 نسخه شمارگان و 1500 تومان روانه بازار کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد