اخبار قرآنی (

عربستان؛ میزبان نخستین گردهمایی بین‌المللی «جهانگردی اسلامی»

 نخستین گردهمایی بین‌المللی جهانگردی اسلامی با شعار «تقویت جهانگردی در کشورهای اسلامی» 8 تا 10 آبان‌ماه سال جاری در شهر «جده» عربستان برگزارمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری اسلامی عربستان، این گردهمایی به همت اتاق تجارت و بازرگانی اسلامی و با همکاری کمیته عالی جهانگردی عربستان برگزارمی‌شود.

هدف از برگزاری این‌گردهمایی، اتخاذ استراتژی فعال و قوی به منظور ترویج فرهنگ جهانگردی در کشورهای اسلامی، اجرای طرح‌های زیربنایی مانند ساخت هتل، رستوران، راه‌های ارتباطی و فراهم‌آوردن امکانات مورد نیاز جهانگردان و برپایی جشنواره‌های جهانگردی و فرهنگی در کشورهای اسلامی است.

ایجاد طرح جامع جهانگردی در زمینه کاهش قیمت هتل و ویزا برای جهانگردان و تقویت همکاری و ارتباط بیشتر سازمان‌های جهانگردی کشورهای اسلامی از دیگر اهداف برگزاری گردهمایی جهانگردی در عربستان است.

همچنین، گردهمایی مذکور با نظارت «نایف بن عبدالعزیز» وزیر کشور عربستان و با حضور نمایندگان سازمان جهانگردی کشورهای اسلامی برگزار خواهدشد.

گفتنی‌است، تصمیم به برگزاری گردهمایی بین‌المللی جهانگردی اسلامی در عربستان در سومین نشست وزرای جهانگردی کشورهای اسلامی که در سال 1381 در «ریاض» عربستان برگزارشد، اتخاذگردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد