اخبار قرآنی ( معرفی یک نرم افزار قرآنی جدید)

عرضه نخستین نیایش‌نامه چندرسانه‌ای در نمایشگاه قرآن‌کریم

«نورالجنان» نخستین نیایش‌نامه چندرسانه‌ای جهان اسلام در پازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم عرضه شده‌است.

این نرم‌افزار که در جشنواره نرم‌افزارهای علوم اسلامی رتبه دوم را کسب کرده، حائز عنوان خادم القرآن نیز شده‌است.

«نورالجنان» که توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تألیف و تدوین شده، مجموعه‌ای از دعا و کتب اخلاقی است که در آن قرآن‌کریم به همراه متن کامل 67 عنوان کتاب از منابع اصلی ادعیه، شرح و ترجمه دعاها و نیز کتاب‌های اخلاقی ارائه شده‌است.

نرم‌افزار «نورالجنان»

ادعیه و اعمال یکی از مهمترین قسمت‌های نرم‌افزار«نورالجنان» است که امکاناتی مانند فهرست‌ها، زیارات، اعمال هفته، نماز و تعقیبات، اعمال ماه‌ها و نمایش متن را داراست.

کتب اسلامی موجود در زمینه ادعیه و اخلاق همراه لغت‌نامه، جستجو، قرآن‌کریم، کتب انگلیسی در 63 عنوان ویژگی‌های بخش کتابخانه این نرم‌افزار است.

نمایش عنوان زیرمجموعه‌ای از بخش کتابخانه است. کتاب‌نامه بخشی از قسمت نمایش شامل کتاب‌شناسی، نسخه‌شناسی و زندگی‌نامه مؤلفان است. افزون بر این، انتخاب دامنه‌های مختلف کتاب‌ها بر اساس مآخذ ادعیه و ترجمه و شرح، اخلاق و فلسفه دعا کاربر را در تعیین محدود پژوهش یاری می‌رساند.

بخش‌های اعمال‌روز، نگارخانه و امکانات عمومی نیز در نرم‌افزار «نورالجنان» موجود است. در بخش نگارخانه با انتخاب نام مبارک هر یک از چهارده معصوم(ع) و نیز گزینه «اولیاء الله»، ده‌ها تصویر دیدنی به همراه چند مولودی و مرثیه‌ی مرتبط با نام انتخابی معرفی می‌شود.

در بخش کتب انگلیسی کتابخانه نرم‌افزار، ترجمه کامل صحیفه سجادیه و کتاب جهاد اکبر امام خمینی(ره) به زبان انگلیسی نمایش داده شده و کاربر می‌تواند به جستجو در کلمات و عبارات دو ترجمه بپردازد.


مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی را اینجا ببینید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد