اخبار قرآنی ( معرفی یک کتاب مفید قرآنی )

کتاب «دانستنی‌های عمومی قرآن» منتشرشد

کتاب «دانستنی‌های عمومی قرآن» نوشته «محمدحسین محمدی» در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شده است.

 این کتاب در یازده فصل تنظیم شده است.

کلیات، درباره نزول قرآن، نام‌های قرآن و سوره‌ها، محتوای سوره‌ها، جدول‌های قرآنی، اعجاز قرآن، آداب تلاوت، اطلاعات آماری قرآن، پیامبران قرآنی و...برخی از فصل‌های این کتاب است.

در این کتاب برای آشنایی مخاطبان با قرآن در حد ابتدایی و عمومی به مباحث پرداخته و در تألیف آن از کتاب «دانستنی‌های قرآن» نوشته «مصطفی اسرار» استفاده شده است.

در بخشی از این کتاب چنین می‌خوانیم: «خداوند با حکمت بالغه خود واژهایی را گلچین کرده و آن‌را با پیامی خاص در قرآن کریم بیان کرده است. از مباحث پیچیده توحید گرفته تا قصه‌های شیرین، جذاب و درس‌آموز که انسان را در عین مجذوب کردن، متعجب کرده و به فکر وامی‌دارد. قصه‌های قرآن صرفا قصه‌ای برای بازگو کردن در جمع دوستانه یا طرح آن برای مردم یا خواباندن بچه‌ها نیست؛ بلکه جدای از همه این‌ها عبرت از تاریخ است که سبب نجات یا سقوط افراد می‌شود؛ قصه در لغت به معنای جست‌وجو کردن اثر است؛ قصه در اصطلاح عبارت است از بیان کردن مطلب به همان صورتی که اتفاق افتاده است. در آیه شریفه «نحن نقص علیک احسن‌القصص» نیز معنای قصه آمده است؛ یعنی ما برای تو ای پیامبر بهترین حکایت‌ها را بیان می‌کنیم؛ بنابراین قصه افسانه یا خیال نیست؛ بلکه بیان کردن جریانی است که اتفاق افتاده و عده‌ای نیز شاهد آن بوده‌اند...».

این کتاب با شمارگان 5000 نسخه، در 230 صفحه و با بهای 2200 تومان روانه بازار نشرشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد