اخبار قرآنی(مسابقه خوشنویسی )

مسابقه خوشنویسی آیه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُوا»ْ در نمایشگاه قرآن

 مسابقه بین شرکت‌کنندگان کارگاه‌ خط معلی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بر اساس آیه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُوا»ْ از سوره آل عمران است.

«محمدسعید نقاشیان» مسئول بخش کارگاه خوشنویسی خط معلی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: کارگاه‌های خوشنویسی شامل دو مرحله «مسابقه» و «آموزش» است که بخش مسابقه در مورد کتابت بخشی از آیه 103 سوره آل عمران یعنی «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُوا»ْ است.

 مسئول بخش کارگاه معلی در پانزدهمین نمایشگاه قرآن
آموزش‌دهندگان، با سابقه بالای ده سال تجربه در زمینه خوشنویسی به این کارگاه دعوت می‌شوند و میزان استقبال هنرآموزان در این چند روزه مطلوب بوده‌است البته تجربه ثابت کرده‌است تا دهه اول ماه رمضان مخاطبان کمتری به دیدن نمایشگاه می‌آیند

وی در ادامه درباره سابقه حضور خود در نمایشگاه قرآن اینگونه توضیح داد: از سال 72 تاکنون در بخش‌های مختلف خوشنویسی فعالیت دارم و از سال 82، گروه آموزش‌دهنده به حاضران در این نمایشگاه به‌صورت دعوت از افراد متخصص تشکیل می‌شود.

«نقاشیان» افزود: آموزش‌دهندگان، با سابقه بالای ده سال تجربه در زمینه خوشنویسی به این کارگاه دعوت می‌شوند و میزان استقبال هنرآموزان در این چند روزه مطلوب بوده‌است البته تجربه ثابت کرده‌است تا دهه اول ماه رمضان مخاطبان کمتری به دیدن نمایشگاه می‌آیند و به‌طور حتم این استقبال در روزهای آینده بیشتر خواهدشد.

این خوشنویس اظهار داشت: در چند روز پایانی نمایشگاه، نمایشگاه کوچکی از آثار هنرآموزان امسال در بخش‌های خوشنویسی گرافیکی، مفهومی، پوستر، آیه، کتیبه‌نویسی، چلیپانویسی و ... تشکیل خواهدشد.

به گفته وی نتایج بخش مسابقه نیز همزمان با برپایی نمایشگاه خواهدبود.

کارگاه‌های هنری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش‌های سفال، حجاری، معرق و مشبک، معلی، تذهیب، نقاشی، ثلث و نسخ، پتینه، نستعلیق، شکسته نستعلیق، گرافیک قرآنی، سفیر، کرشمه، طراحی فرش، قالیبافی و پرتو میزبان علاقه‌مندان هنرهای قرآنی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد