اخبار قرآنی ( راه اندازی خانه های قرآنی )

تعداد 500 خانه قرآن تا پایان سال 86 در روستاهای کشور راه‌اندازی می‌شود

 تعداد 500 خانه قرآن با مجوز ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها تا پایان سال 86 در روستاهای سراسر کشور، راه‌اندازی می‌شود.

 این خانه‌های قرآن با مشارکت و پشتیبانی دفاتر کل امور روستایی استانداری‌ها و زیر نظر کارگروه تشکیل‌شده در سازمان دارالقرآن الکریم راه‌اندازی خواهد شد.

این کارگروه که براساس تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن الکریم و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تشکیل شده است، طی جلسه‌ای تصویب کرد تا پایان سه سال آینده در همه دهستان‌های کشور، خانه قرآن تأسیس شود.

حمایت نرم‌افزاری و هدایت، همچنین نظارت بر علمکرد خانه‌های قرآن به عهده دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود و خانه‌های قرآن، تحت حمایت و ‌پشتیبانی دهیاران، فعالیت خواهند کرد.

در همین راستا، تأمین مکان و امکانات و تجهیزات این مراکز توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تعهد شده و سازمان دارالقرآن نیز نسبت به تأمین و واگذاری کلاس‌های آموزشی نهضت قرآن‌آموزی و تامین قرآن و اقلام کمک آموزشی اقدام خواهد کرد.

روند اجرایی این طرح در استان‌ها به عهده کمیته‌ای متشکل از مدیران و کارشناسان اداره‌کل تبلیغات اسلامی و دفتر کل امور روستایی استانداری‌ها خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد