اخبار قرآنی( معرفی نرم افزار قرآنی)

آموزش گام به گام قرآن‌کریم با نرم‌افزار «المائده(2)»

نرم‌افزار قرآنی آموزشی «المائده(2)» در بخش الکترونیک پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارائه شده‌است.

 نرم‌افزار قرآنی آموزشی «المائده(2)» شامل تلاوت مجلسی، روخوانی و روانخوانی، تجوید، صوت، لحن، معرفی مقامات، تفسیر، ترجمه، لغتنامه و جستجو، پژوهش، چاپ، تواشیح، اذان، فیلم، سرگرمی و سایر امکانات است.

زیباترین تلاوت‌های مجلسی جهان اسلام از 29 قاری مشهور که شامل 87 تلاوت مجلسی کامل است در بخش «تلاوت مجلسی» و ترتیل کل قرآن‌کریم با صدای استاد شهریار پرهیزگار از امکانات بخش «ترتیل» است.

در بخش «روخوانی و روانخوانی» آموزش کامل روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌کریم با تلفظ صحیح محمدرضا پورزرگری و بخش تمرین روانخوانی با صدای استاد عبدالباسط در اختیار کاربران قرار داده شده‌است.

بخش «تجوید» شامل آموزش کامل تجوید قرآن کریم توسط استاد سید محسن موسوی به همراه فیلم آموزشی استاد و بخش تمرین تجوید با صدای استاد خلیل الحصری بوده و نیز در بخش «صوت» مباحث صوت و تمرینات صداسازی توسط حبیب یوسفی آموزش کامل داده‌ می‌شود.

آموزش مقامات قرآنی توسط استاد حبیب یوسفی با استفاده از تلاوت اساتیدی چون؛ عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، منشاوی و شحات انور و یک دوره فیلم آموزشی مقامات قرآنی امکانات قابل دسترسی در بخش «لحن» است.

بخش «معرفی مقامات» شامل معرفی مقامات قرآنی تلاوت‌های مجلسی منتخب و ترتیل قرآن‌کریم (جزء 25 و جزء 26 و آیات منتخب از سایر سور) است.

ارائه 2 دوره کامل تفسیر المیزان فارسی و تفسیر نمونه در بخش «تفسیر»، ارائه 5 دوره ترجمه فارسی قرآن کریم در بخش «ترجمه»، فرهنگ لغات قرآن کریم(قاموس قرآن کریم) در بخش «لغتنامه» و امکان جستجوی لغات قرآن کریم (و کشف الآیات)به همراه مشاهده متن، ترجمه و تفسیر آیات از دیگر امکانات قابل دسترسی نرم‌افزار «المائده(2)» است.

همچنین امکان تحقیق در بیش از 2000 موضوع در قرآن کریم(جستجوی موضوعی)، در بخش «پژوهش»، امکان چاپ از تمام متون در بخش «چاپ»، پخش زیباترین تواشیح و ابتهالات به همراه متن تواشیح و تصاویر زیبا در بخش «تواشیح» نیز در نرم‌افزار برگزیده ی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم وجود دارد.

از دیگر امکانات این نرم‌افزار می‌توان به پخش فیلم تلاوت از قاریان مشهور در بخش «فیلم»، مسابقه و سرگرمی‌های قرآنی برای نوجوانان در قسمت «سرگرمی» اشاره کرد.

زندگی‌نامه‌ی قاریان با عکس‌های متنوع به انضمام یک عکس تمام صفحه، قابلیت تغییر رنگ متن قرآن کریم، قابلیت شنیدن قرآن و تواشیح در حین کار با سایر نرم‌افزارها و امکان مشاهده‌ی متن قرآن همراه با ترجمه و تفسیر از سایر امکانات نرم‌افزار «المائده(2)» است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد