اخبار قرآنی(معرفی یک چهره برجسته قرآنی)

«مولایی» از برجسته‌ترین استادان قرائت ایران در قرن اخیر است

استاد مولایی به علت تسلط بر علوم و فنون قرائت و اختلاف قرائات، از برجسته‌ترین استادان قرائت ایران در 100 سال اخیر محسوب می‌شود.

«مرعشی» از محققان قرآنی و دانش‌آموخته رشته دکترای علوم قرآنی از یکی از دانشگاه‌های لبنان با بیان این مطلب گفت: استاد مولایی عضو شورای علمی مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و از برجسته‌ترین استادان قرائت قرآن کریم در یک صد سال گذشته است.

وی افزود: جلسه قرآنی ایشان که خاستگاه آن محله سنگلج تهران است، قدیمی‌ترین جلسه قرآنی شهر تهران به شمار می‌آید و همیشه با استقبال بسیار زیاد قاریان و علاقه‌مندان به قرآن کریم مواجه شده است.

 مرعشی:
استاد مولایی تاکنون آثار متعددی درباره علم قرائت قرآن کریم به رشته تحریر درآورده‌اند که «تهذیب القرائة» در قرائات هفتگانه از جمله مهمترین آن‌ها است.

مرعشی اظهار کرد: استاد مولایی، علاوه بر تسلط کامل بر قرائات مختلف قرآنی از اخلاق حسنه و فضائل نیکوی بسیاری برخورار هستند و از ایشان نقل شده است که از سن تکلیف تاکنون لب به غیبت نگشوده‌اند.

وی افزود: با مقایسه وضعیت کنونی جامعه که متأسفانه غیبت در آن شیوع زیادی دارد و امری طبیعی محسوب می‌شود، می‌توان به اهمیت این موضوع بیش از پیش پی‌برد.

عضو شورای علمی مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در مدت نسبتا طولانی که استاد مولایی، عضو شورای علمی مرکز طبع و نشر قرآن کریم بوده‌اند، اعضای شورای نشنیده‌اند که استاد درباره کسی به بدی سخن بگوید؛ ایشان حتی در مباحث و گفت و گوهای منفی که معمولا در آن‌ها درباره برخی افراد صحبت می‌شود، اظهارنظری نمی‌کنند.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های استاد، عنایتشان به مقام معظم رهبری و مراکز قرآنی وابسته به ایشان است و به طور معمول در جلسه قرآنی که در ماه مبارک رمضان در حضور مقام معظم رهبری تشکیل می‌شود، حاضر می‌شوند.

 عضو شورای علمی مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران:
استاد مولایی، علاوه بر تسلط کامل بر قرائات مختلف قرآنی از اخلاق حسنه و فضائل نیکوی بسیاری برخورار هستند و از ایشان نقل شده است که از سن تکلیف تاکنون لب به غیبت نگشوده‌اند.

مرعشی با اشاره به تالیفات متعدد استاد مولایی در زمینه علم قرائت گفت: استاد مولایی تاکنون آثار متعددی درباره علم قرائت قرآن کریم به رشته تحریر درآورده‌اند که «تهذیب القرائة» در قرائات هفتگانه از جمله مهمترین آن‌ها است.

وی افزود: مفرده اول «تجوید جامع» در شرح تجویدی قرآن و قرائت به دو روایت حفص و شعبه، مفرده دوم تجوید جامع در شرح تجوید قرآن و قرائت قراء مکه و مدینه شامل ابن کثیر، نافع و ابوجعفر از جمله دیگر تالیفات ایشان محسوب می‌شود.

وی افزود: استاد مولایی همچنین مفرده سوم تجوید جامع در شرح تجوید قرآن و قرائت قراء بصره شامل ؛ ابوعمر و یعقوب و مفرده چهارم تجوید جامع، در شرح تجوید قرآن و قرائت قراء کوفه شامل؛ عاصم، حمزه، کسائی و خلف را به رشته تحریر درآورده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد