اخبار قرآنی

نخستین جشنواره تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران(تسما) افتتاح شد

نخستین جشنواره تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران صبح امروز سیزدهم شهریورماه 1386 با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب افتتاح شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران، دبیر اجرایی جشنواره «تسما» به بیان توضیحات درباره‌ی اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت.
سایت تسما را اینجا کلیک کیند!

وی گفت: از برگزاری نمایشگاه و جشنواره «تسما» چهار هدف کلی در نظر داریم که ایجاد صحنه برای عرضه‌ و تولید محتوای الکترونیکی توسط بخش خصوصی و دولتی و در کنار آن آماده‌سازی فضا برای تعامل این دو بخش از اصلی‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه در فضای نمایشگاه امکان عرضه‌ی توانمندی‌های بخش دولتی و خصوصی بیشتر ایجاد می‌شود درباره‌ی دیگر اهداف جشنواره «تسما» عنوان کرد: ارزیابی تولید محتوای الکترونیکی بخش خصوصی و دولتی و تشویق نهادها و بنگاه‌های دولتی در حرکت به سوی دولت الکترونیک معرفی اطلاعات برتر برای بازتولید و پردازش‌های مجدد و تقدیر و تشویق از آنها دیگر اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه «تسما» است.

وی «بازار ملی اشتراک محتوا» که با آغاز جشنواره و نمایشگاه «تسما» شروع به کار خواهد کرد اظهار کرد: شناسایی و معرفی مالکان اطلاعات در بخش خصوصی و خرید محتواهای تولید شده با موافقت مالکان توسط دبیرخانه جشنواره و حمایت از حق مالکیت فکری تولید کنندگان محتوا در بخش خصوصی نیز از اهداف جشنواره و نمایشگاه «تسما» است.

سالاریان در ادامه اهداف برگزاری جشنواره تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران اضافه کرد: ارزیابی توان‌مندی‌های اطلاع‌رسانی و سرویس‌دهی به وبگاه‌های دولتی در دستور کار جشنواره «تسما» قرار دارد و در پایان این ارزیابی برترین وب‌سایت‌های دولتی اعلام می‌شوند.

حجت‌الاسلام «حمید شهریاری»، دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی، در ادامه‌ی مراسم افتتاحیه جشنواره «تسما» افزود: آنچه در این آشفته بازار فناوری و اطلاعات باید مورد توجه قرار گیرد تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران اسلامی و حرکت به سمت رسیدن به دیگر کشورهای پیشرفته در زمینه‌ی فناوری و اطلاعات است.

شهریاری تصریح کرد: جشنواره «تسما» گام کوچکی در جهت تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران اسلامی است که برای موفقیت در این راه نیازمند استمداد کمک از خداوند هستیم تا بتوانیم به هدف مطلوب خود که همان ساماندهی فضای مجازی و در کنار آن تولید محتوای الکترونیکی است دست یابیم.

«محمد سلیمانی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی با ذکر این نکته که ارتقاء جایگاه فناوری و اطلاعات در کشور و اثر بخشی و تأثیر آن در زندگی مردم مسلمان ایران نیازمند سیاست‌گذاری‌ در حوزه‌های گوناگون است عنوان کرد: توسعه فناوری و اطلاعات باید به صورت هماهنگ در تمام ابعاد چون؛ دسترسی به شبکه، یادگیری شبکه‌ای، جامعه شبکه‌ای، اقتصاد شبکه‌ای و سیایت‌های شبکه‌ای گسترش یابد.

«محمد سلیمانی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه امروزه اهمیت فناوری و اطلاعات بر همگان مشخص شده است، خاطر نشان کرد: تمام نهادها و سازمان‌های دولتی باید رتبه‌ی خود را در زمینه‌ی فناوری و اطلاعات برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان خود افزایش دهند زیرا امروزه در جهان اطلاعات دقیق، شفاف و به سرعت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

وی در ادامه متذکر شد: تبادل اطلاعات در سطح دنیا با دیگر کشورهای جهان باعث ایجاد همبستگی و انسجام در سطح دنیا می‌شود و جامعه اسلامی ما باید هرچه سریعتر به این جرگه بپیوندد و اطلاعات و داد و ستدهای خود را از طریق الکترونیکی انجام دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنان خود یادآور شد: باید تلاش کنیم فناوری و اطلاعات سیاست زده نشود و با تشویق و ترغیب و فراهم آوردن بسترهای مناسب در جهت پیشرفت هرچه بیشتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تلاش کنیم.

نخستین جشنواره تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران به همراه برگزاری نمایشگاه جانبی از سوی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و همکاری بخش خصوصی از سیزدهم الی هفدهم شهریورماه 1386 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.


برای آگاهی بیشتر از برنامه نشست‌های تخصصی تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی، کلیک کنید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد