اخبار قرآنی

آموزش بیش از 900 نوآموز در مراکز پیش‌دبستانی با رویکرد قرآنی

مدیرکل دفتر ابتدایی و پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش از تعلیم 932 نوآموز در مراکز پیش‌دبستانی با رویکرد قرآنی در سال گذشته خبر داد.

«جامه‌بزرگ» مدیرکل دفتر ابتدایی و پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر  گفت: برنامه‌های درسی مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش از سال گذشته با رویکرد قرآنی و توجه به مفاهیم قرآنی پیگیری شد و در حال حاضر برنامه‌درسی دوره‌ی پیش دبستانی با این رویکرد تدوین شده است.

 مدیرکل‌دفترابتدایی‌وپیش‌دبستانی ‌وزارت‌آموزش‌وپرورش :
این مقطع از لحاظ آموزشی و تربیتی بسیار حساس است و باید کیفیت بیش از کمیت مد نظر مسئولان آموزشی باشد

وی ادامه داد: هم‌اکنون این برنامه‌ی درسی در شورای علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی است و پس از تایید در این شورا در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح خواهد شد تا به تصویب این شورا نیز برسد.

مدیر کل دفتر ابتدایی و پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال گذشته آموزش 350 مدرس در استان تهران را در برنامه‌های خود قرار ددادیم و در حال حاضر این افراد را برای تربیت مربیان و معلمان مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی به استان‌ها فرستادیم تا افراد بیشتری را با توجه به این رویکرد آموزش دهیم.

جامه‌بزرگ با اشاره به همکاری موسساتی از قبیل مکتب قرآن با این سازمان از آموزش 9 هزار مربی قرآن در سال گذشته خبر داد و گفت: در مقطع ابتدایی به ویژه پیش دبستانی حجم مطالب آموزشی مورد نظر ما نیست بلکه بیشتر آشنایی با ظرافت‌های قرآن و انس با قرآن محور کار در این مقطع است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قرآن درس زندگی است، تصریح کرد: باید تمام مطالب مختلف درسی این دوره سبقه‌‌ی قرآنی داشته باشد، حتی درسی مثل علوم نیز باید با دیدگاهی الهی به دانش‌آموزان تعلیم داده‌شود.

 مراکز پیش‌دبستانی با رویکرد قرآنی
با هدف ایجاد انس و علاقه‌مندی دانش‌آموز به قرآن، دین، علم، معلم و .... دایر شده‌اند و خواندن و نوشتن مد نظر مسوولان این مراکز نیست

مدیرکل دفتر ابتدایی و پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش مقطع تحصیلی ابتدایی و پیش‌دبستانی را نیازمند کار فرهنگی دانست و اظهارکرد: این مقطع از لحاظ آموزشی و تربیتی بسیار حساس است و باید کیفیت بیش از کمیت مد نظر مسئولان آموزشی باشد.

جامه‌بزرگ افزود: هدف ما در این مقطع تنها آموختن خواندن و نوشتن نیست بلکه ایجاد انس و علاقه‌مندی دانش‌آموز به قرآن، دین، علم، معلم و ... از اهداف اصلی آموزش و پرورش در مقطع تحصیلی ابتدایی و پیش‌دبستانی است.

وی در پایان با اشاره به 20 هزار 543 مرکز پیش‌دبستانی و آموزش 932 نفر نوآموز در مراکز پیش‌دبستانی با رویکرد قرآنی در سال گذشته خواستار همکاری بیشتر مردم با این مراکز شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد