اخبار قرآنی

موافقت وزارت آموزش و پرورش استرالیا با تدریس علوم قرآنی در 300 مدرسه

وزارت آموزش و پرورش استرالیا با درخواست مسلمانان این کشور مبنی بر تدریس و آموزش علوم قرآنی و زبان عربی در 300 مدرسه موافقت‌کرد.

در پی درخواست مبلغان، ائمه مساجد و معلمان مسلمان استرالیا مبنی بر آموزش علوم قرآنی و زبان عربی در مدارس، وزیر آموزش و پرورش این کشور مجوز تدریس دروس مذکور را برای 300 مدرسه‌ای که دانش‌آموزان مسلمان در آن‌‌جا تحصیل‌می‌کنند، صادرکرد.

همچنین شورای اسلامی استرالیا با استقبال از اجرای طرح آموزش علوم قرآنی در 300 مدرسه اعلام‌کرد: این شورا آماده‌است با هدف گسترش فعالیت‌های قرآنی و دینی در استرالیا، بخشی از هزینه‌های طرح آموزشی بزرگ مذکور را متقبل‌شود و در برنامه‌های آموزشی دینی و قرآنی مسلمانان استرالیا مشارکت فعال داشته‌باشد.

شورای اسلامی استرالیا آماده‌است با هدف گسترش فعالیت‌های قرآنی و دینی در این کشور، بخشی از هزینه‌های طرح آموزش علوم قرآنی و زبان عربی را متقبل‌شود

از جمله فعالیت‌های بارز شورای اسلامی استرالیا در زمینه تبلیغات اسلامی، تأسیس رادیوی اسلامی و قرآنی در استرالیا و برگزاری نماز جمعه در مساجد این کشور است.

همچنین، شورای اسلامی استرالیا تاکنون گردهمایی‌های دینی مختلفی با هدف آشنایی با تعالیم و آموزه‌های واقعی دین مبین اسلام برگزار کرده‌است که در این گردهمایی‌‌ها، مسلمانان و حتی غیر مسلمانان زیادی شرکت‌کرده‌اند.

گفتنی است، بزرگ‌ترین مجمع آموزشی اسلامی قاره استرالیا، اخیرا با حضور شماری از علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی در شهر «سیدنی» استرالیا فعالیت‌های خود را آغازکرده‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد