اخبار قرآنی (افتتاح دبیرستان قرآن )


نخستین دبیرستان معارف اسلامی در وزارت آموزش و پرورش افتتاح می‌شود

 «پرویز آژیده» از افتتاح نخستین دبیرستان معارف اسلامی در وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: «در قالب این طرح در هر استان دو مدرسه دخترانه و پسرانه راه‌اندازی خواهد شد.»

 «پرویز آژیده» مشاور وزیر معاون نظری و مهارتی وزارت آموزش و پرورش امروز چهارم شهریورماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر و با اشاره به کیفیت‌بخشی به شیوه‌های تدریس در مقطع متوسطه گفت: این معاونت برای بهبود روش‌های تدریس در نظام آموزشی شیوه‌های تدریس را با توجه به ابعاد شخصیتی دانش‌آموزان تغیبر داده است به ‌همین منظور در سال جاری جشنواره‌ی الگوی تدریس را در سه درس عربی، زمین‌شناسی و ادبیات فارسی برگزار کردیم که نتایج خوبی نیز دربرداشت.

 ستاد اعتلای دروس دینی و قرآن
روش تدریس دروس قرآن و دینی در نظام آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا ستاد اعتلای دروس دینی و قرآن را در وزارت آموزش و پرورش فعال کردیم

وی افزود: روش تدریس دروس قرآن و دینی در نظام آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا ستاد اعتلای دروس دینی و قرآن را در وزارت آموزش و پرورش فعال کردیم و در ادامه سلسله ‌نشست‌هایی با دبیر ستاد اعتلای استانی انجام دادیم تا موجبات توانمند‌سازی دبیران دینی در مدارس فراهم شود.

مشاور وزیر معاون نظری و مهارتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ در سال گذشته برای منتخبان دبیران دینی همایشی با هدف ارتقای سطح علمی معارف اسلامی برگزار کردیم که این همایش در سال جاری نیز برگزار خواهد شد.

آژیده با اشاره به تحقق عدالت آموزشی در مقطع متوسطه گفت: افزایش تعداد مدارس شبانه‌‌روزی به دوهزار و 59 مدرسه ، افتتاح 60 مرکز پژوهشی و افتتاح 15 دبیرستان نمونه دولتی در سطح کشور به‌ویژه مناطق محروم از جمله اقدامات این معاونت برای به تحقق رسیدن عدالت آموزشی است.

وی درباره‌ی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تأکید کرد: از سوی این معاونت برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته تا دانش‌آموزان به بهترین نحو هدایت تحصیلی شوند زیرا سرنوشت آن‌ها در گرو انتخاب رشته‌ی تحصیلی است.

 اقدامات انجام شده برای تحقق عدالت آموزشی
افزایش تعداد مدارس شبانه‌‌روزی به دوهزار و 59 مدرسه ، افتتاح 60 مرکز پژوهشی و افتتاح 15 دبیرستان نمونه دولتی در سطح کشور به‌ویژه مناطق محروم از جمله اقدامات این معاونت برای به تحقق رسیدن عدالت آموزشی است

مشاور وزیر معاون نظری و مهارتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود:‌ برای ساماندهی نیروی انسانی نظری و مهارتی در سال جاری از 10هزار نیروی استخدامی جدید، دوهزار نفر جذب می‌‌شوند.

همچنین در ادامه‌ی این نشست «توکلی» مدیر دفتر مشاوره و هدایت تحصیلی شغلی دانش‌آموزان در معاونت نظری و مهارتی آموزش و پرورش با اشاره به حضور 14 هزار و 138 مشاور دوره متوسطه در مناطق آموزشی سراسر کشور گفت: در این مجموعه 12 هزار و 176 نفر به‌طور رسمی فعالیت می‌کنند که 89 درصد آن‌ها دارای گواهی کارشناسی، 5/10 درصد دارای کارشناسی ارشد و پنج دهم درصد نیز دارای گواهی دکترا هستند.

وی در پایان افزود: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش کمبودی در زمینه‌ی تعداد مشاوران ندارد و به طور متوسط برای هر 322 دانش‌آموز، یک مشاور به مدت 30 ساعت اختصاص یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد