اخبار قرآنی( یک خبر بین المللی)

گشایش نخستین مرکز قرآنی در شهر لینشای چین

نخستین مرکز قرآنی شهر لینشا در چین با نام «روضه یاسین» به همت «عبدالله بصفر» دبیرکل کمیته جهانی حفظ قرآن روز  27 مردادماه گشایش‌یافت.

 به نقل از روزنامه عربستانی «الریاض»، در مراسم افتتاحیه این مرکز قرآنی، «ابوبکر نوح» مدیر منتخب مرکز قرآنی روضه یاسین و شماری از مقامات و مسئولان چینی و دانش‌پژوهان قرآنی چین حضور داشتند.

دبیرکل کمیته جهانی حفظ قرآن همچنین در سفر به شهر لینشای چین، از قدیمی‌ترین مسجد این شهر که 1000 سال قدمت دارد، دیدن‌کرد و با امام جماعت این مسجد درباره مسائل و مشکلات مختلف مسلمان به بحث و گفت‌وگو نشست.

همچنین عبدالله بصفر در ادامه سفر به کشور چین، از قدیمی‌ترین مسجد «پکن» پایتخت چین نیز که بیش از 1000 سال قدمت‌دارد، دیدن‌کرد و با جمعی از مبلغان و خطیبان اسلامی در مورد مسائل مختلف دینی و اعتقادی مسلمانان این کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

از سوی دیگر، مبلغان و خطیبان اسلامی چین از خدمات کمیته جهانی حفظ قرآن کریم در ساخت مراکز قرآنی و حمایت از قرآن‌پژوهان در سراسر جهان تشکر و قدردانی‌کردند.

گفتنی است، مرکز قرآنی روضه یاسین بخش‌های مختلفی نظیر نمازخانه، سالن‌های مراسم و مناسبات دینی، مدرسه آموزش قرآن کریم، بخش اداری و سالن غذاخوری را شامل‌می‌شود و مرکز قرآنی مذکور با کمک مالی کمیته جهانی حفظ قرآن کریم و جمعی از نیکوکاران شهر لینشای چین ساخته شده‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد