اخبار قرآنی

اختتامیه طرح 1441 در آستانه نیمه شعبان برگزار می‌شود

 طرح 1441 که با رویکرد چند رسانه‌ای و موضوعیت سوره زمر برگزار می‌شود، دوشنبه پنجم شهریورماه سال جاری و در آستانه میلاد باسعادت حضرت مهدی(عج) در آستانه نیمه شعبان به کار خود پایان می‌دهد.

«اکبر خاکساری هرندی» دبیر ستاد طرح 1441 با بیان این مطلب تصریح کرد:جلب توجه مردم و مخاطبان به سوره مبارکه زمر، قرائت فراوان، حفظ و درک فهم مضامین و تدبر در آیات آن حرکتی فرهنگی است که اوقات فراغت تابستانی به‌ویژه اقشار جوان و نوجوان را به نحو مطلوبی به خود اختصاص می‌دهد.

وی به بخش‌های مختلف این طرح اشاره کرد و افزود: بخش اول در طول تیرماه و با همکاری سازمان‌های؛ اوقاف و امور خیریه، مهد قرآن، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، آموزش و پرورش، وزارت دفاع، بسیج، کانون فرهنگی و هنری مساجد و شبکه قرآن سیما انجام شد.

 خاکساری هرندی:
شبکه قرآن تا پایان مرداد ماه روزانه 4 تا 6 ساعت از برنامه های خود را به این طرح اختصاص داده است و مردم می توانند هر روز بین ساعت 4 تا 6 با شماره تلفن 22651441 تماس گرفته و در مسابقه شرکت کنند

خاکساری هرندی اظهار کرد:بخش اول شامل آموزش روخوانی و روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم سوره زمر با تشکیل کلاس‌های آموزشی در مراکز تحت پوشش است و مرحله بعد از اول تا پانزدهم مردادماه شامل آزمون حفظ، روخوانی مفاهیم سوره زمر در سراسر کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: دوره های مفاهیم سوره زمر در دو بخش حضوری و غیرحضوری برگزار شد و اسامی منتخبین حاضر در کلاس‌های حضوری تا 20 مرداد ماه اعلام شد. طرح غیرحضوری شامل خلاصه سوره زمر همراه با سئوالات و پاسخنامه آن به مدت چهار روز در روزنامه جام‌جم منتشر شد تا آحاد مردم بتوانند در مسابقه طرح 1441 شرکت کنند.

خاکساری هرندی گفت: شبکه قرآن تا پایان مردادماه روزانه چهار تا شش ساعت از برنامه‌های خود را به این طرح اختصاص داده است و مردم می‌توانند هر روز بین ساعت چهار تا شش با شماره تلفن 22651441 تماس گرفته و در مسابقه شرکت کنند.

خاکساری هرندی، زمان برگزاری مراسم اختتامیه و قرعه‌کشی طرح را دوشنبه پنجم شهریورماه اعلام و اظهار کرد: مراسم اختتامیه و قرعه‌کشی در آستانه میلاد حضرت مهدی(عج) در استادیوم 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود که به 1441 نفر به مناسبت گذشتن 1441 سال از نزول قرآن، جوایز ارزنده‌ای مانند 110 سفر عمره مفرده، 110 سفر عتبات عالیات، 221 سفر مشهد مقدس و یک هزار جوایز نفیس قرآنی اعطا می‌شود.

 دبیر ستاد طرح 1441:
به 1441 نفر به مناسبت گذشتن 1441 سال از نزول قرآن، جوایز ارزنده‌ای مانند 110 سفر عمره مفرده، 110سفر عتبات عالیات، 221 سفر مشهد مقدس، یک هزار جوایز نفیس قرآنی اعطا می‌شود

دبیر ستاد طرح 1441 اظهار کرد:: به مدت 50 روز در زمینه روخوانی و روان‌خوانی سوره زمر فعالیت داشتیم و برای اولین بار تمام شبکه‌ها در یک موضوع قرآنی مشارکت بی‌نظیر داشتند.

وی به ارسال 15 هزار دعوت‌نامه برای افرادی که در کلاس‌های حضوری طرح 1441 شرکت کرده‌اند و یا در مسابقه تلویزیونی قبول شده‌اند اشاره کرد و افزود: متاسفانه امکان دعوت از مراکز استان‌ها وجود نداشت.

دبیر ستاد طرح 1441 در پایان به حضور مسئولین کشوری در مراسم اختتامیه طرح 1441 اشاره کرد و گفت: از «محمد حسین صفار هرندی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین قرآنی کشور و دیگر مسئولین کشوری نیز برای حضور در اختتامیه طرح 1441 دعوت شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد