اخبار قرآنی

دایره المعارف قرآن ویژه کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود

مرکز فرهنگ و معارف قرآن وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تا کنون چهار جلد از دایره المعارف قرآن کریم را به چاپ رسانده است.

 

 این دایره المعارف شامل اطلاعات پایه، معتبر و اصیل در باب علوم و اعلام قرآنی است که به گونه‌ای روان در دسترس قرآن پژوهان قرار دارد.

استواری بر پایه نظام الفبایی در چینش مدخل‌ها، استفاده از منابع اصیل و متقن، ارائه همه آرا و مبانی اصلی در هر موضوع و برخورداری از نظام ارجاع درون مقاله‌ای و برون مقاله‌ای از دیگر ویژگی‌های این دایره المعارف است.

بر پایه این گزارش این مجموعه به عنوان بزرگ‌ترین دایره المعارف قرآن جهان اسلام، در بردارنده بیش از سه هزار مدخل در 25 مجلد است و تا کنون جلدهای یکم تا چهارم آن چاپ و منتشر شده است که هر جلد از این مجموعه بیش از 80 مقاله را در بر دارد.

تدوین و انتشار دائره المعارف‌های قرآن کریم ویژه نوجوانان، کودکان و زنان و نیز جلدهای دوم و سوم اعلام قرآن از طرح‌های در دست اقدام مرکز فرهنگ و معارف قرآن است.

این مرکز همچنین تک‌نگارهای قرآنی با عناوینی چون آخرت، آیات نامدار، ارتداد، استدراج، اقتصاد، امدادهای غیبی، آخرالزمان، آرامش، اجتهاد، اعتدال، امامت، امر به معرف و نهی از منکر، بهداشت و محیط زیست را منتشر خواهد کرد.

مرکز فرهنگ و معارف قرآن پیش از این تک‌نگاری «ابلیس، دشمن قسم خورده» را شامل بخش‌هایی چون مفهوم‌شناسی، وجودشناسی، صفات و ویژگی‌ها شیوه‌ها و اهداف و نیز چگونگی مقابله با حیله‌های ابلیس به چاپ رسانده بود./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد