اخبار قرآنی

اطلاعات جامعی درباره امام جواد(ع) در پایگاهی به همین نام

 ارائه اطلاعات جامعی درباره امام جواد(ع) در پایگاه اطلا‌ع‌رسانی امام جواد(ع) صورت گرفته‌است.

 شبکه اطلا‌ع‌رسانی امام جواد (ع) در بخشی از سایت خود با نام امام جواد (ع) اطلاعات جامع و گسترده‌ای در اختیار کاربران قرار داده‌است.
شبکه اطلاع‌رسانی امام جواد (ع) را دراینجا ببینید!

زندگانی حضرت و شخصیت ایشان در بخش‌هایی با عناوین؛ عصر حادثه، طلوع خورشید، آسمان هدایت، مکتب مهر، قله دست نیافتنی، شاهدان شکوه، نفس مسیحایی، خوشه چینان معرفت، غروب غمگین و سر بر روی زانوی غم ارائه شده‌است.

شفای چشم، آزادی از زندان، خشک شدن دست نوازنده، شهادت عصا بر امامت، میوه دادن درخت سدر، طی‌الارض و آزاد کردن زندانی، نقره از برگ زیتون، طلا شدن خاک، جای انگشت بر سنگ، نرم شدن آهن و زنده کردن گاو مرده از جمله داستان‌های روایت شده در قسمت معجزات و کرامات امام جواد(ع) است.

لیست مقالات منتشره درباره امام جواد (ع)، لیست کتب منتشره درباره امام جواد(ع) و تصاویر کاظمین عناوین دیگر موجود در این پایگاه است.

بخش «قله دست نیافتنی» جایگاه علمی امام جواد (ع) را این گونه تشریح می‌کند: «امام جواد(ع) با سنی کم با شرکت در مناظره‌ها و مباحثه‌های عالمان و دانشمندان بزرگ عصر خویش، علم لدنی که همانا مختص به انبیاء و معصومین است را فرا روی مردمان عصر خود و اعصار دیگر به تصویر کشیدند. حضرت به هر مناسبتی به این نکته اشاره و مرز و سرچشمه علم خویش را با دیگران مشخص می‌کرد.»

در مکتب امام جواد (ع)؛ تقوا، توکل، رضایت به خواست خدا، شکر نعمت، ارزش علم و عالم و تدبر مورد توجه واقع می‌شد.

در جای دیگری از این مجموعه با نام «امام جواد (ع) از نگاه دیگران» نظرات افرادی مانند؛ مامون عباسی، اسقف بزرگ مسیحی، سبط بن جوزی، ابن ابی طلحه، صلاح الدین صفدی، علی جلال حسینی و خیرالدین زرکلی را در مورد آن امام همام منتشر کرده‌است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد