اخبار قرآنی(نشریه‌ی قرآنی «روشنان» منتشر شد )

نشریه‌ی قرآنی «روشنان» منتشر شد

نشریه‌ی قرآنی «روشنان» به صاحب‌امتیازی و مدیر مسوولی «فریده چیت‌ساز» توسط شهر کتاب قرآنی منتشر شد.

 نشریه‌ی قرآنی «روشنان» از سوی مجموعه‌ی بین‌المللی شهر کتاب قرآنی و با هدف نشر و تبلیغ معارف قرآنی، مأنوس کردن خانواده‌ها با قرآن و افزایش روح معنویت الهی بر پایه‌ی انس با آیات کلام وحی، منتشر شده است.

با مجموعه‌ی قرآنی شهر کتاب آشنا شویم، قرآن‌های منتشره‌ی ایران و جهان در مجموعه‌ی بین‌المللی شهر کتاب قرآنی گرد هم آمدند، شهر کتاب قرآنی از حرف تا عمل، مسلمان شدن خارجی‌ها در حرم امام رضا(ع)، تفسیر و علوم قرآن از قرن اول تا پنجم، دست‌های شفابخش امام عشق و حق و صراط مستقیم در آیه‌های مکی و مدنی قرآن عناوین اصلی این نشریه را تشکیل می‌دهد.

در این شماره از روشنان، در بخشی از مطلبی با عنوان «حق و صراط مستقیم در آیه‌های مکی و مدنی قرآن» به قلم «احمد اسماعیل‌تبار» با بررسی معیارهای نامگذاری سوره‌ها به مکی و مدنی و بر اساس سه معیار «زمان هجرت پیامبر»، «مکان نزول آیات» و «مخاطبان آیات» آمده است: «قرآن اسم مصدر قرائت است. نتیجه‌ی قرائت زیاد یک کتاب، حفظ آن در ذهن و جان انسان است و هر اندازه قرائت کتاب الهی کثرت پیدا کند، حاصل قرائت یعنی قرآن برای قاری فراهم می‌شود و در نتیجه قرآن همان ملکه‌شدن اوامر و نواهی، پندها و بیم‌های الهی در جان انسان است. این اوامر و نواهی که مرز بایسته‌ها و نابایسته‌ها، شایسته‌ها و ناشایسته‌ها را برای انسان تعیین می‌کنند. قرائت آیه‌های الهی و تأمل در آن در عقل انسان مهم می‌شوند. مجموعه‌ای از آیه‌ها که سوره نامیده می‌شوند، موسوم به سوره مکی یا مدنی است.»

علاقه‌مندان برای تهیه‌ی این نشریه قرآنی می‌توانند به مجموعه‌ی بین‌المللی شهر کتاب قرآنی واقع در تهران، تقاطع خیابان‌های زرتشت شرقی و حافظ شمالی مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد