اخبار قرآنی

برگزیدگان بیست و دومین جشنواره ملی قرآن دانشجویان مربی قرآن می‌شوند‌

 تعدادی از دانشجویان قاری و حافظ منتخب بیست ودومین جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان ایران به عنوان مدرسان قرآن انتخاب شدند.

الهام وقاری - سرپرست اداره آموزش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور

«الهام وقاری» سرپرست اداره آموزش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور(ایکنا)، گفت: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان ایران با هدف جذب دانشجویان در فعالیت‌ها‌ی قرآنی، همچنین ایجاد زمینه‌های اشتغال برای جوانان دانشجو اقدام به انتخاب دانشجویان توانمند در تدریس روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم کرده است.

وی افزود: در مرحله اول از برگزیدگان بیست و دومین جشنواره ملی قرآن کریم که در استان تهران حضور داشتند، دعوت به عمل آمد و این دانشجویان در روز 21 تیرماه در محل سازمان حضور پیدا کردند و ضمن یادآوری مباحث آموزشی، آزمون عملی نیز از آنان انجام شد.

سرپرست اداره آموزش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان درباره آموزش های چندساعته این افراد تصریح کرد: جهت آشنایی اجمالی دانشجویان با روش‌های مورد قبول تدریس روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌کریم، در دو جلسه پیاپی نکات ضروری درباره شیوه آموزش قرآْن توسط «اسماعیل عاکفی» داور و مدرس قرآن به شرکت‌کنندگان یادآوری شد.

افراد منتخب این جلسه، در دوره‌های آموزشی که از طرف سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، به عنوان مدرس شروع به کار خواهند کرد

وی افزود: سپس دانشجویان شرکت‌کننده، یکی از عناوین درس روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌کریم را به صورت عملی تدریس کردند که از میان این افراد، تعدادی حائز رتبه قبولی شدند.

وقاری گفت: 14 دانشجو در این جلسه حضور داشتند که تنها چهار نفر در این مرحله حایز شرایط برای تدریس روخوانی و روان‌خوانی شدند.

وی افزود: افراد منتخب این جلسه، در دوره‌های آموزشی که از طرف سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، به عنوان مدرس شروع به کار خواهند کرد.

وقاری اظهار کرد: جدول عناوین و محورهای درسی مورد آزمون از سه هفته قبل از روز آزمون از طریق پایگاه اطلاع رسانی ایسکا در دسترس علاقه‌مندان قرار داده شده بود تا دانشجویان بتوانند به مطالب و موارد مورد نیاز برای تدریس در جلسه روز 21 تیرماه دسترسی داشته باشند.

همچنین بیست و دومین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران، روز های هفتم تا نهم خردادماه با حضور 400 دانشجوی دختر و پسر از سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد