اخبار قرآنی

مدیر شبکه قرآن سیما خبر داد
تدارک اختتامیه باشکوه برای طرح قرآنی «1441» در استادیوم آزادی

 به گفته مدیر شبکه قرآن سیما از آغاز اجرای طرح قرآنی «1441» به مناسبت هزار و چهارصد و چهل و یکمین سال نزول قرآن، این طرح در شبکه‌های مختلف سیما با استقبال شایسته روبه‌رو شده و انتظار می‌رود با حضور میلیونی مردم اختتامیه این طرح با حضور هزاران نفر در استادیوم آزادی برگزارشود.

«حسین ساری» مدیر شبکه قرآن سیما

 «حسین ساری» مدیر شبکه قرآن سیما ضمن پاسخ به برخی نظرات در بررسی کلی طرح قرآنی «1441» ابراز امیدواری کرد که حضور مردمی در این طرح چشمگیر و میلیونی باشد.

وی درباره کتاب تفسیر سوره زمر اینگونه توضیح داد: علت عدم چاپ متمرکز کتاب در این بود که برخی از نهادها با اعلام تمایل مبنی بر چاپ کتاب به صورت اختصاصی، مجموعه‌ی اعضای شورای سیاستگذاری طرح «1441» را با خود هم عقیده ساختند و ما نیز برای رعایت برخی محدودیت‌های نهادها با این تصمیم موافقت کردیم.

مدیر شبکه قرآن با تاکید بر امر حفظ قرآن اظهار داشت: ما برای اجرای بخش حفظ در طرح «1441» نیاز به گذشت زمان از شروع طرح داشتیم تا بدین وسیله در بخش‌های دیگر به اواسط سوره زمر برسیم و زمینه برای فعالیت در بخش حفظ نیز فراهم شود سپس بخش حفظ را در قالب مسابقات شفاهی اوایل مرداد ماه، پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود : مراکز فعال در طرح، کلاس‌های روخوانی و قرائت خود را به سمت سوره زمر جهت دادند تا بدین وسیله در تقویت و غنا بخشیدن به برنامه قرائت «1441» موجبات افزایش سواد روخوانی قرآن را در بین مردم با محوریت سوره زمر پدید آورند.

ساری درباره نحوه تعامل نهادهای فعال در طرح «1441» با ستاد طرح در راستای اجرای برنامه‌های مدون را چنین بیان کرد: سازمان‌های همیار طرح «1441» می‌توانند بنا به صلاحدید خود و با توجه به محدودیت‌های احتمالی، طرح را به پایان برسانند ولی تلاش خود را برای دستیابی به حداکثر اهداف طرح به کار ببندند؛ اما در شرائط حاضر می‌توان مدعی شد که جز چند مرکز مابقی همکاران در انسجام نسبی خوبی قرار دارند و در حال اجرای برنامه‌های مربوط به طرح قرآنی «1441» در حوزه خود هستند.

مدیر شبکه قرآن سیما در انتها با اشاره به برنامه‌ی اختتامیه طرح تابستانه «1441» اظهار کرد: برنامه‌ی اختتامیه باشکوهی در نظر گرفته شده است که در تاریخ 5 شهریورماه با حضور شرکت‌کنندگان در مسابقات طرح «1441»، در مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهدشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد