اخبار قرآنی

 
با سایت قرآنی « اُمُّ الکِتاب » آشنا شوید.
 

مؤسسه ام الکتاب

در سال 1380 شمسى بنا به نیازمندى محققین به پژوهشهاى دقیق قرآنى و لزوم کارى جدى و اساسى جهت جمع آورى نکات مهمى که در کتاب هاى گوناگون پیرامون آیات قرآن ذکر شده به دستور استاد حوزه علمیّه اصفهان حضرت آیة اللَّه حاج سیّد حسن فقیه امامى دفترى با عنوان مؤسسه ام الکتاب در اصفهان در سه بخش فارسى-عربى-انگلیسى آغاز به کار نمود.

 اهداف کلى:
1. فیش بردارى کامل (به صورت ثبت مشخصات کتاب یا مجله-نام سوره-عدد آیه و صفحه و موضوعى که آیه در آن مطرح گردیده و تعیین شروع و پایان متن مربوط به آیه) از کلیه کتاب هاى دینى و اسلامى که به زبان هاى: عربى - فارسى - انگلیسى نوشته شده بر مبناى استفاده نویسنده یا نویسندگان از هر یک از آیات قرآن.
2. رده‏ بندى اطلاعات گردآورى شده بر مبناى ترتیب هریک از سوره ‏ها و آیات قرآن.
3. تایپ و آماده سازى متون کتاب هاى مزبور جهت آسان شدن دستیابى محققان به مطلب دلخواه و منتخب خود.
4. رده بندى و نمایه سازى موضوعات گوناگون مورد استفاده قرار گرفته توسط نویسنده یا نویسندگان از هر یک از آیات قرآن.
5. ارائه اطلاعات با بهترین و کاملترین کیفیت به محققین و مراجعین.

آشنایی با فعالیت های مؤسسه:

1. بخش تایپ متون :

این بخش جهت تایپ متون اسلامى و قرآنى کتاب ها راه اندازى گردید و جهت تحقق این پروژه عظیم و خطیر (تایپ و آماده سازى متون اسلامى و قرآنى بیش از دومیلیون کتاب فارسى) از تعدادى از خواهران آموزش دیده و آشناى با کامپیوتر حوزه علمیه خواهران مکتب فاطمه اصفهان (که زیر نظر آیةاللَّه امامى اداره می ‏شود) کمک گرفت که عده دیگرى نیز به این جمع پیوستند و تاکنون (مهرماه1383 شمسى) با وجود مشکلات بسیار موفق به تایپ تعداد زیادى از مجلات و کتابهاى فارسى گردیده است که با برنامه خاصى (که توضیح آن در بخش فراخوان تقدیم خواهد شد) در اختیار علاقه ‏مندان قرار خواهد گرفت.

2. بخش فیش بردارى و رده بندى آیات و سور :

فعالیت این بخش به منظور فیش بردارى دقیق از آیات مورد استفاده قرار گرفته در کتابها تحت عناوین خاص موضوعى و انتقال آن به جدول هاى مخصوص می ‏باشد که تا کنون (مهرماه1383 شمسى) موفق به فیش بردارى از حدود 250 کتاب و مجله گردیده است.

3. بخش فیش بردارى موضوعى کتب :

فعالیت این بخش نیز به منظور فیش بردارى دقیق از موضوعات مورد استفاده قرار گرفته در کتاب ها تحت عناوین خاص و انتقال آن به جدول هاى مخصوص می ‏باشد که تاکنون (مهرماه1383 شمسى) موفق به فیش بردارى از حدود یکصد کتاب و مجله گردیده است .

http://www.ommolketab.net
http://www.ommolketab.com

 امید است این سایت مورد استفاده محققین، معلمین ومراجعین محترم قرار گیرد.
لازم به ذکر است که این دفتر بطور روزانه و مرتب پاسخگوى مستقیم و تلفنى محققین و مراجعین بوده و تاکنون به بیش از یکصد و هشتاد پایان نامه موضوعى که توسط دانشجویان و محصلین و طلاب حوزه‏
هاى علمیه مراجعه شده مطالب ارزشمند و خدمات شایانى را ارائه نموده است، و آماده خدمتگزارى در این زمینه می ‏باشد....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد