اخبار قرآنی

 

بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در عربستان آبان‌ماه برگزارمی‌شود

 

«صالح بن عبدالعزیز آل‌الشیخ» وزیر اوقاف و امور اسلامی عربستان از برگزاری بیست‌‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تفسیر و تجوید قرآن کریم در روزها هفتم تا 13 آبان‌ماه سال‌جاری در مکه مکرمه خبر داد.

صالح بن عبدالعزیز آل‌الشیخ با اعلام این خبر، آخرین مهلت برای نام‌نویسی در این دوره از مسابقات را 21 مردادماه سال‌جاری اعلام‌کرد.

وی تصریح‌کرد: این مسابقات در پنج سطح برگزار‌می‌شود که سطح اول آن شامل حفظ کامل قرآن کریم همراه با تجوید و تفسیر معانی الفاظ قرآن کریم، سطح دوم شامل حفظ کامل قرآن کریم همراه با تلاوت و تجوید، سطح سوم حفظ 20 جزء قرآن کریم همراه با تلاوت و تجوید قرآن، سطح چهارم حفظ 10 جزء همراه با تلاوت و تجوید و سطح پنجم این مسابقات شامل حفظ پنج جزء قرآن کریم است که ویژه شرکت‌کنندگان انجمن‌های اسلامی کشورهای غیر اسلامی محسوب‌می‌شود.

صالح بن عبدالعزیز در ادامه یادآورشد: شرکت‌کنندگان سطوح مختلف این مسابقات باید در حفظ آیات قرآن کریم تبحر کافی داشته و به احکام قرائت صحیح قرآن و اصول آن پای‌بند باشند.

وزیر اوقاف و امور اسلامی عربستان افزود: شرکت‌کنندگان سطح اول این مسابقات باید در تفسیر آیات قرآن، به زبان عربی فصیح تسلط کافی داشته‌باشند.

وی گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات تاکنون چندین کمیته شامل کمیته اجرایی، کمیته امور مالی، کمیته داوری و کمیته فرهنگی و تبلیغاتی تشکیل شده‌است.

وزیر اوقاف و امور اسلامی عربستان در پایان گفت: این وزارت برای پنج نفر برتر هر سطح این دوره از مسابقات جوایز نفیسی درنظر گرفته‌است که در مراسم پایانی رقابت‌ها به برندگان آن‌ اهدا خواهدشد.

به گفته صالح عبدالعزیز‌ آل‌الشیخ هدف از برگزاری این مسابقات توجه به حفظ، تجوید و تفسیر قرآن کریم، تشویق جوانان و نوجوانان مسلمان در گرایش به حفظ قرآن و تفکر و تعمق در آیات کتاب خداوند است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد