اخبار قرآنی

 

ایجاد تنوع و جذابیت در آموزش قرآن

 

یکی از راه‌های ایجاد تنوع و جذابیت در کلاس درس قرآن، استفاده مناسب از مطالب جالب به ویژه لطیفه‌های شاد و آموزنده است.

 لطیفه و مطالب شاد باعث تغییر ذائقه روحی و روانی مخاطب و تاثیرپذیری آموزشی او می‌شود و مطالب را به نحوی بهتر و مطلوب‌تر می‌پذیرد.

قرآن کریم نیز در آیات متعددی در کنار آیات بشارت‌دهنده و بیم‌دهنده، به بیان مثل‌ها و قصه‌های آموزنده پرداخته است.

 نقش لطیفه‌ در آموزش قرآن
وبلاگ «آموزش قرآن در آموزش و پرورش» بخشی از فهرست خود را به این مطلب اختصاص داده و از علاقه‌مندان دعوت کرده است تا لطایف قرآنی خود را به نشانی این وبلاگ ارسال کنند

وبلاگ «آموزش قرآن در آموزش و پرورش» بخشی از فهرست خود را به این مطلب اختصاص داده و از علاقه‌مندان دعوت کرده است تا لطایف قرآنی خود را به نشانی این وبلاگ ارسال کنند.

«مسافر آخرت» با مضمون زیر یکی از این لطایف است که توسط رضا نباتی از کارشناسان قرآن دفتر تالیف و برنامه‌ریزی کتب درسی آموزش و پرورش در این وبلاگ درج شده است.

«به شخصی که روزه نمی‌گرفت، گفتند : چرا روزه نمی‌گیری؟ گفت مگر قرآن را نخوانده‌ای که می‌گوید: وَمَن کان مریضاً اَو علی سفرٍ فعٌِدة مِن ایَّامٍ اخَر ؛ هر کس که مسافر است روزه بر او نیست. من هم در دنیا مسافر هستم روزی به دنیا آمده و روزی می‌روم. بنابراین نمی‌توانم روزه بگیرم!»

علاقه‌مندان برای بازدید از این وبلاگ و ارسال لطیفه‌های خود می‌توانند به نشانی http://www.quran-edu.mihanblog.com مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد