اخبار قرآنی


 

یازدهمین جلد فرهنگ قرآن با عنوان «آیات‌الاحکام» به زودی از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم قم منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام «محمدصادق یوسفی‌مقدم» سرپرست فرهنگنامه‌نویسی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم  گفت: تاکنون 10 جلد از فرهنگ قرآن تدوین و منتشر شده و کار اتمام نمایه‌سازی و فیش‌برداری یازدهمین جلد به پایان رسیده است و این جلد به زودی منتشر خواهد شد.


وی درباره‌ی ویژگی‌های یازدهمین جلد فرهنگ قرآن تصریح کرد: یازدهمین جلد فرهنگ قرآن به صورت موضوعی و با فیش‌برداری «مصدری»* است و در آن، نکات زاید و لفظ یا عبارت اضافی دیده نمی‌شود.
مسوول فرهنگنامه‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تأکید کرد: جلد یازدهم فرهنگ قرآن از 3000 موضوع برخوردار بوده و در هریک از این موضوعات، هزار آیه جمع‌آوری و مورد تحلیل قرار گرفته است.


حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم در پایان درباره‌ی ویژگی فرهنگ‌های تدوین‌شده‌ی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: فرهنگ قرآن از طریق نمایه‌سازی و نمایه‌نگاری با مخاطب ارتباط برقرار و او را با متون دینی آشنا می‌کند و سعی دارد ذیل هر نمایه، یک شناسه مطرح کند تا آسیب‌های احتمالی در فرهنگنامه‌ها به حداقل برسد.


'گفتنی است که فرهنگ قرآن مجموعه ای 30 جلدی از موضوعات و مفاهیم قرآنی است که به صورت الفبایی و موضوعی از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن بر پایه فیش های آیت الله هاشمی رفسنجانی تهیه و تدوین می گردد. این معجم معنایی بزرگ ترین معجم معنایی قرآن در جهان و از افتخارات جهان تشیع و حوزه علمیه قم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد