اخبار قرآنی

اخبار قرآنی؛ گم‌ترین خبرها در صفحات روزنامه‌ها

 یک ژورنالیست غربی تلاش‌های زیادی راجهت انعکاس دیدگاهها و به ثمررساندن مقاصد خود انجام می‌دهد. حتی در عرصه داخلی، خبرنگارانی که اخبار سیاسی و ورزشی را انعکاس می‌دهند، تلاش جدی‌تری دارند، اما این پیگیری در انعکاس اخبار قرآنی و مذهبی در رسانه‌ها دیده نمی‌شود.

 بهرامی، دبیر گروه اجتماعی روزنامه کیهان، ضمن بیان مطلب فوق، به رسالت خطیر مطبوعات در ترویج فرهنگ و معارف قرآنی، اشاره کرد و افزود: متاسفانه مطبوعات کشور، در انعکاس اخبار قرآنی، عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌اند.

وی در خصوص اولویت بندی اخبار روزنامه‌ها گفت: اکثر روزنامه‌ها، سه دسته اولویت سیاسی، اقتصادی و ورزشی برای خود قائلند و به همین ترتیب، اولویت اخبار قرآنی، در رده‌ها و صفحات بعدی و طبیعتا نامطلوب‌تر، از حیث دید خواننده قرار می‌گیرد.

 دبیر سرویس اجتماعی روزنامه کیهان :
اکثر روزنامه‌ها، سه دسته اولویت سیاسی، اقتصادی و ورزشی، برای خود قائلند و به همین ترتیب، اولویت اخبار قرآنی، در رده‌ها و صفحات بعد و نامطلوب‌تر، از حیث دید خواننده قرار می‌گیرد.

وی یکی از دلائل این امر را غربی بودن هویت ژورنالیستی، بیان کرد و افزود: ژورنالیزم، با هویت غربی خود وارد ایران شده است و بخشی از مطبوعات نیز که با نگاه مذهبی و قرآنی، به پدیده‌های اطراف خود می‌نگرند، از ژورنالیزم به عنوان یک ظرف خالی استفاده می‌کنند.

بهرامی با اشاره به پوشش ضعیف اخبار قرآنی در مطبوعات گفت: متاسفانه اخبار قرآنی، در گم‌ترین صفحات روزنامه‌ها و نقاطی که شاید یک خواننده به زحمت آن را پیدا کند، آن هم با پوشش ضعیف انعکاس داده می‌شود.

وی به لزوم جذاب بودن اخبار قرآنی اشاره کرد وافزود: این جاذبه را افرادی که اختصاصا در عرصه‌های قرآنی کار خبری انجام می‌دهند، می‌توانند با ارائه شیوه‌های نو ایجاد کنند.

دبیر گروه اجتماعی روزنامه کیهان، بااشاره به تلاش بعضی از رسانه‌های غربی در انعکاس اخبار کذب، افزود: یک ژورنالیست غربی، تلاش‌های زیادی راجهت انعکاس دیدگاهها و به ثمررساندن مقاصد خود انجام می‌دهد. حتی در عرصه داخلی، خبرنگارانی که اخبار سیاسی و ورزشی را انعکاس می‌دهند، تلاش جدی‌تری دارند. اما این پیگیری در انعکاس اخبار قرآنی و مذهبی در رسانه‌ها دیده نمی‌شود.

وی در پایان ازخبرنگاران عرصه‌های قرآنی خواست تا در انعکاس اخبارقرآنی پیگیرتر عمل کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد