اخبار قرآنی

اندیشمند سرشناس اسلامی در مصر:
شایعه تحریف قرآن نزد شیعیان دروغی بیش نیست


رسا، سرویس بین‌الملل ـ یکی از اندیشمندان برجسته اسلامی مصری در برنامه‌ای تلویزیونی با دروغ ارزیابی کردن اینکه گفته می‌شود شیعیان قایل به تحریف قرآن هستند، تصریح کرد: شیعیان از همان قرآنی استفاده می‌کنند که در کشورهای اسلامی دیگر رایج است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلوزیونی نیل در مصر، دکتر احمد الطیب، اندیشمند برجسته اسلامی در مصر، صبح امروز در برنامه« قرآن؛ کتابی حفظ شده از تحریف» که در سلسله برنامه‌های تلویزیونی حدیث و فقه برگزار می‌شود، با اشاره به آیه « انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» تأکید کرد: در طول تاریخ هیچ کتابی را نمی‌یابید که با گذشت زمان و رخ دادن حوادث بسیار، از تحریف‌های ظاهری و محتوایی به دور مانده باشد.


وی در ادامه کیفیت حفظ قرآن توسط خداوند را امری مهم دانست و گفت: خداوند از نخستین مرحله نزول قرآن و نوشتن آن تا زمان حال که میلیاردها مسلمان از آن استفاده می کنند، با قدرت الهی و لایزال خود این کتاب را نگاه داشته است و عقل بشری عاجز از این است که بفهمد خداوند چطور این کتاب را حفظ می‌کند.


این اندیشمند برجسته مسلمان خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه مطرح می‌شود که شیعه قرآن را تحریف‌شده می‌داند و قایل به مصحفی غیر از مصحف مسلمانان است. من آشکارا اعلام می‌کنم که این مسئله درست نیست و تنها برای ایجاد اختلافات مذهبی بیان می‌شود.


وی ادامه داد: اگر نگاهی سطحی به قرآن‌های موجود در مساجد و مراکز اسلامی در ایران، یمن، عراق و دیگر مناطق شیعه‌نشین بیندازید، خواهید دید که قرآن‌های موجود در بین آنها همان مصحفی است که در عربستان، مصر و دیگر کشورهای اسلامی وجود دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد