اخبار قرآنی

عزم مقامات آلمان برای استانداردسازی آموزش مفاهیم اسلامی در این کشور

 مقامات آلمان با همکاری سازمان‌های اسلامی قصد استاندارد کردن آموزش مفاهیم اسلامی را در این کشور دارند.

به نقل از DWTV، هر زمان که در آلمان درباره اتحاد و یکپارچگی میان جوانان بحث می‌شود، موضوع بررسی تاثیر اسلام بر نظام آموزشی کشور آلمان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در بسیاری از مدارس آلمان به دلیل این که آموزش اسلام منحصر به مساجد موجود در شهرها است، برنامه درسی منطبق بر مفاهیم اسلام وجود ندارد، به همین دلیل دولت‌های محلی در آلمان و همچنین سازمان‌های اسلامی به دنبال روشی برای استاندارد کردن روش‌های آموزش اسلام در مدارس هستند.

برای مثال در ایالت لاورساکسونی، چندین سازمان اسلامی اقدام به تشکیل شوراهایی کرده‌اند تا به مقامات آلمان برای تبیین و به کارگیری اصول آموزشی مفاهیم اسلامی کمک کنند.

هایدمری بالاک، وزیر آموزش و پرورش ایالت لورساکسونی در این باره اظهار کرد: از آغاز سال 2003 تا به حال طرح استانداردسازی آموزش مفاهیم اسلامی در بیست و یک مدرسه این ایالت اجرا شده است. یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح، ترکیب اصول آموزشی در سطوح مختلف جامعه است.

 هایدمری بالاک وزیر آموزش و پرورش ایالت لورساکسونی:
از آغاز سال 2003 تا به حال طرح استانداردسازی آموزش مفاهیم اسلامی در بیست و یک مدرسه این ایالت اجرا شده است.

وی در ادامه افزود: کمک به دانش‌آموزان برای درک بهتر دین اسلام و ادیان دیگر، یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح است.

در بسیاری از ایالت‌های آلمان آموزش مفاهیم اسلامی به مدارس ابتدایی محدود می‌شود اما در ایالت راین وست‌فالیا در شمال آلمان، مسئولان ایالت این محدودیت را از بین برده‌اند، به‌طوری که در این ایالت در بیش از 130 مدرسه که بیش از 10000 دانش‌آموز را در بر می‌گیرد، آموزش اسلام در تمامی مقاطع تحصیلی صورت می‌گیرد.

هانس یورگن پوکال، یکی از اعضای هیئت علمی، تحقیقاتی و آموزشی برلین با اشاره به این که همکاری این هیئت علمی با سازمان اسلامی آلمان منجر به گسترش مفاهیم مذهبی در مدارس آلمان می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلی که ما در این زمینه با آن مواجه هستیم، این است که برخی از معلمان به نحو شایسته به آموزش مفاهیم حقیقی اسلام نمی‌پردازند.

با توجه به این که درخواست والدین دانش‌آموزان برای گسترش آموزش مفاهیم اسلامی و دینی روزبه‌روز در حال افزایش است، مسئولان سازمان اسلامی برلین پیش‌بینی می‌کنند که تقاضا برای به کارگیری معلمان ماهر در زمینه آموزش مفاهیم دینی از سوی مدارس افزایش یاید.

با توجه به افزایش درخواست والدین دانش‌آموزان برای گسترش آموزش مفاهیم اسلامی و دینی تقاضا برای به کارگیری معلمان ماهر در زمینه آموزش مفاهیم دینی از سوی مدارس افزایش می‌یابد.

برای مثال دانشگاه مانستر در آلمان از سال 2005 تاکنون اقدام به آموزش معلمان متخصص در این زمینه کرد.

در حال حاضر بیش از 700000 دانش‌آموز مسلمان در مدارس آلمان مشغول تحصیل و فراگیری مفاهیم اسلامی هستند.

همچنین سه میلیون نفر از جمعیت 82 میلیونی آلمان را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد