اخبار قرآنی ( بخش خانواده از نوآوری های نمایشگاه بین الملل قرآن)

 بخش (خانواده )  
 از نوآوری های 
  نمایشگاه  
 
 بین المللی قرآن
 
 
  
 
مدیر بخش خانواده شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: راه اندازی بخش خانواده برای اولین بار با شعار "خانواده قرآنی، جامعه نمونه اسلامی" از نوآوری های نمایشگاه امسال است.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از هشتم شهریورماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و تا ششم مهرماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
"حسن زمان وزیری"  اظهار داشت: این بخش از پنج غرفه با محوریت مباحث ازدواج، همسر و همسرداری، تربیت فرزند و حضور زن و مرد در جامعه تشکیل شده است.
وی تصریح کرد:‌ از آنجا که حضور زن در خانواده و جامعه همواره مطرح است در غرفه دیگری به بحث و بررسی پیرامون این موضوع که "اصالت حضور زن در خانواده است و بر حسب برخی ضروریات در جامعه نیز حضور می یابد" پرداخته شده است.
حسن وزیری ادامه داد: برگزاری میزهای گفت و گو از دیگر قسمت های بخش خانواده است که بازدیدکنندگان می توانند با حضور در این بخش با کارشناسانی از مراکز مشاوره حوزه علمیه به بحث و تبادل نظر بپردازند.
وی، با اشاره به اینکه هر روز دو تا سه گفت و گوی گروهی در بخش خانواده برگزار می شود، افزود: علاوه بر این، نشست های تخصصی نیز برنامه ریزی شده و از چهار نفر از کارشناسان مذهبی حوزه خانواده دعوت شده که طی روزهای آینده در نمایشگاه حضور می یابند.
مدیر بخش خانواده نمایشگاه قرآن، به برگزاری مسابقه کتبی "تلاوت آرامش" اشاره کرد و اظهار داشت:‌ هر روز 24سوال تستی مطرح می شود و به 14نفر به قید قرعه یک قطعه پلاک طلا اهدا می شود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش خانواده، کودکان نیز سهم جداگانه ای دارند به این صورت که کودکان می توانند بعد از نماز مغرب و عشا در مسابقه "راز صندوچه سبز" شرکت کرده و به ارایه راهکارهای مناسب برای قطعه یا داستان در نظر گرفته شده با محتوای خانواده پرداخته و هر شب از 80 جایزه بهره مند شوند.
وی افزود: معرفی محصولات فرهنگی اعم از کتاب، مجله، سی دی و معرفی سایت های اینترنتی با موضوع خانواده، بحث و گفت و گو پیرامون نگاه فمنیستی و غربی به خانواده از دیگر برنامه های بخش خانواده در روزهای برگزاری نمایشگاه است.
علاقه مندان می توانند برای بهره گیری از برنامه های بخش خانواده به طبقه همکف شبستان مراجعه کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد