اخبار قرآنی (تصاویر زیبایی از قرآنهای مینیاتوری)

تصاویر زیبایی از قرآنهای مینیاتوری

قرآنهایی به طول 25 میلیمتر و عرض 15میلیمتر! بله درسته، این قرآنها از چوب کبریت کوچکتر هستند.


امروز ظهر خانه مادر بزرگم بودم، وقتی فهمید دارم برای زیارت میرم مشهد دوتا امانت به من داد تا از طرفش به موزه آستان قدس اهداء کنم.

این امانتها دوعدد قرآن بسیار قدیمی و البته مینیاتوری هستند که من از دیدنشان خیلی متعجب و شگفت زده شدم. قرآنهایی به طول 25 میلیمتر و عرض 15میلیمتر! بله درسته، این قرآنها از چوب کبریت کوچکتر هستند.

وقتی از تاریخچه این قرآن‌ها پرسیدم به من گفتند: «من از وقتی که بچه بودم این قرآنها را در خانه داشتیم.»

تا جایی که من متوجه شدم، چاپ این قرآن‌ها از نوع چاپ سنگی است ولی نوع کاغذشان را نفهمیدم. یکی ازاین قرآنها در روکشی چرمی و دیگری در جعبه‌ای دست ساز فلزی قرار دارد که خود جعبه نیز زیباست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد