اخبار قرآنی (تشریح برنامه‌های ۶۰۰ دارالقرآن آموزش و پرورش)

تشریح برنامه‌های ۶۰۰ دارالقرآن آموزش و پرورش

 %d8%aa%d8%b4%d8%b1%db%8c%d8%ad-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%b6%db%b0%db%b0-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%84%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4

 مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش همزمان با آغاز فعالیت دارالقرآن‌های‌ آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌های این مراکز پرداخت.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آغاز فعالیت 600 مرکز دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش گفت: این دارالقرآن‌ها با تمرکز در سطح کشور، کاربری خود را آغاز کرده و در 10 سطح به ارائه آموزش برای قرآن‌آموزان می‌پردازند.

آموزش‌‌های مراکز دارالقرآن، مکملی برای درس‌های آموزش و پرورش
مسیب‌زاده افزود: با توجه به سابقه قبلی مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش سعی کرده‌ایم علاوه بر بهره‌گیری از اطلاعات قبلی این مراکز، بتوانیم در گروه‌های کارشناسی جدید نیز محتوای این مراکز را به شرایط مناسب برسانیم، به نحوی که دانش‌آموزان از آموزش‌های ارائه شده در دارالقرآن‌ها بتوانند به عنوان مکمل درس‌های آموزش و پرورش استفاده کنند.

پیش‌بینی 10 سطح و 3 دوره آموزشی برای مراکز دارالقرآن‌
وی در ادامه گفت: آموزش‌های دارالقرآن‌ها در 10 سطح و سه دوره مقدماتی، عمومی و اختصاصی ارائه می‌شود که دوره مقدماتی شامل روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است و در دوره‌ عمومی نیز مفاهیم تجوید و آداب تلاوت قرآن آموزش داده می‌شود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش درباره آموزش‌های پیش‌بینی شده برای دوره‌های اختصاصی گفت: دوره‌های اختصاصی شامل مفاهیم و قرائت قرآن است که در چهار سطح ارائه می‌شود. در بخش قرائت، وقف و ابتدا و صوت و لحن و در بخش مفاهیم نیز تفسیر قرآن و آشنایی با تفاسیر موجود ارائه می‌شود.

آموزش ویژه حفظ در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش
وی در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: در کنار سه دوره مقدماتی، عمومی و اختصاصی، یک دوره ویژه حفظ قرآن کریم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور پیش‌بینی شده است.
مسیب‌زاده یادآور شد: با توجه به اینکه بحث حفظ از مسائل اصلی و عمده کار آموزش قرآن در کشور است، آموزش‌های حوزه حفظ نیز می‌تواند در کنار آموزش‌های جاری ارائه شود تا قرآن‌آموزان از آموزش‌های حفظ قرآن نیز بهره‌مند شوند.

تألیف کتاب‌هایی برای دوره‌های آموزشی مراکز دارالقرآن
وی ادامه داد: برای تمامی دور‌ه‌های آموزشی که در مراکز دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود کتاب‌هایی در حال تألیف است که پس از آماده شدن در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
مسیب‌زاده با بیان اینکه هدف اصلی ما از راه‌اندازی مراکز دارالقرآن، حضور دانش‌آموزان در این مراکز و کسب توانایی روخوانی و روان‌خوانی قرآن توسط آنها است، گفت: اما قانون‌گذار حضور کودکان دوره پیش‌دبستانی و بزرگسالان را نیز در این دارالقرآن‌ها مجاز دانسته و این گروه‌ها نیز می‌توانند از آموزش‌های مراکز دارالقرآن الکریم بهره‌مند شوند.

دریافت هزینه برای شرکت در مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش
وی یادآور شد: مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش برای ارائه آموزش‌ها می‌توانند هزینه هم دریافت کنند تا از این طریق مشارکت مردم را نیز داشته باشیم و مردم نیز در این کار ارزشمند سهیم باشند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش درباره ساعات کار دارالقرآن‌ها گفت: تأکید ما بر این است که دارالقرآن‌ها در زمان‌های فراغت و مخالف ساعات رسمی آموزش و پرورش با میل و علاقه در این دوره‌ها شرکت کنند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با عنوان این مطلب که پنج هزار معلم قرآن استخدام شده در آموزش و پرورش برای آموزش در دارالقرآن‌ها به کار گرفته شده‌اند، گفت: علاوه بر این در تلاش برای تهیه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان دارالقرآن الکریم هستیم تا بتوانیم از ظرفیت این سازمان نیز استفاده کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد