قرآن‌های‌خطی منسوب به امام‌علی و امام‌حسین(ع) در نمایشگاه‌قرآن

 

  در نمایشگاه قرآن به نمایش درآمد؛ 
قرآن‌های‌خطی منسوب به امام‌علی(ع) و امام‌حسین(ع) 
  
  در نمایشگاه‌قرآن  
 
                                  
 آستان قدس رضوی در کنار نمایش گزیده‌ای از آثار اهدایی رهبر معظم انقلاب، در اقدامی قرآن‌های خطی منسوب به امام علی(ع) و‌ ‌امام حسین(ع) را که از قدیمی‌ترین آثار خطی به شمار می‌روند، در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده است.

 

به گزارش شبکه ایران، آستان قدس رضوی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قرآن‌های خطی منسوب به امام علی(ع) و‌ ‌امام حسین(ع) را که از قدیمی‌ترین آثار خطی به شمار می‌روند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

قرآن خطی منسوب به امام علی(ع) از جمله این آثار است که به خط کوفی و بر روی پوست آهو نوشته شده است. این قرآن در سال 1008 هجری قمری از سوی «شاه عباس صفوی» وقف شده است.

همچنین نسخه قرآن خطی منسوب به خط مبارک امام حسین(ع) از دیگر قرآن‌های خطی عرضه‌شده در غرفه آستان قدس رضوی به شمار می‌آید که تاریخ کتابت این قرآن قرن اول هجری و به خط کوفی است.

نسخه خطی قرآن «ملا علی خوشنویس» متعلق به سال 1278 هجری قمری از دیگر آثار عرضه شده در غرفه آستان قدس رضوی به شمار می‌آید که این قرآن به خط نسخ نوشته شده و ترجمه آن نیز به خط نستعلیق است.

به گزارش ایکنا، گزیده‌ای از آثار اهدایی مقام معظم رهبری که ‌بزرگ‌ترین واقف آستان قدس رضوی با ارائه 11 هزار سند و اثر خطی هستند نیز با عنوان سوره‌های «یس» و «نبأ» به نمایش در آمده است.

همچنین قرآن اهدایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که توسط 604 نفر از معتادان بهبود یافته 14 تا 70 ساله زن و مرد نگارش یافته، یکی دیگر از نسخه‌های قرآنی است که در غرفه آستان قدس رضوی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

قرآن‌هایی به خط روسی، ترکی، بنگلادشی، فیلیپینی، اردو و الجزایری از دیگر آثار ارائه شده آستان قدس رضوی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد