اخبار قرآنی(سرنوشت کوچکترین قرآن جهان، در پرده‌ ابهام)

 
سرنوشت کوچکترین قرآن جهان،  
در پرده‌ ابهام 
 
   
پس از گذشت یک ماه از توقیف کوچکترین قرآن جواهرنشان از سوی بازپرس شعبه 13 دادسرای سعادت‌آباد، سرنوشت این اثر بی‌بدیل همچنان در پرده ابهام قرار دارد.

به گزارش «جام‌جم»، شهریور امسال مردی با حضور در شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 با معرفی خود به عنوان کاتب کوچکترین قرآن جهان، از پدر و پسری که مالک این اثر هستند، شکایت کرد.

شاکی در اظهارات خود به بازپرس عسکری گفت: سال گذشته در یک مهمانی با پدر و پسری که یک مرکز فرهنگی را اداره می‌کنند، آشنا شدم، آنها وقتی متوجه شدند کاتب قرآن هستم، به من پیشنهاد کردند تا کوچکترین قرآن جواهرنشان جهان را بنویسم که پس از قراردادی، کتابت را آغاز کردم و پس از چندماه آن را به پایان رساندم.

شاکی افزود: پس از پایان کار وقتی هزینه کتابت را دریافت کردم، قرار شد آنها در هر مکانی که قرآن را به نمایش می‌گذارند مرا به عنوان کاتب آن معرفی کنند.

پس از توافق درخصوص این موضوع، یک روز که به ملاقات این پدر و پسر رفته بودم، آنها گفتند قصد دارند برای پیشگیری از سرقت کوچکترین قرآن جهان، یک نسخه بدل از آن تهیه کنند که پذیرفتم.

وی اضافه کرد: پس از مدتی همراه سفارش‌دهندگان کتاب قرآن به یک نمایشگاه در شارجه رفتیم که در این نمایشگاه برای اولین بار کوچکترین قرآن جهان به نمایش درآمد و بعد از آن، آنها این قرآن را به امیر شارجه فروختند و پس از بازگشت در ماه مبارک رمضان وقتی در حال تماشای برنامه تلویزیونی بودم، متوجه شدم سفارش‌دهنده قرآن پسرش را به عنوان کاتب کوچکترین قرآن جهان معرفی می‌کند که به همین دلیل از این پدر و پسر شکایت دارم.

احضار پدر و پسر به دادسرا

به دنبال این شکایت، بازپرس دادسرا دستور قضایی را در این ارتباط صادر کرد و با احضار پدر و پسر، آنها اسناد و مدارک موجود در این ارتباط شامل قراردادهای کتابت، تذهیب و مدارکی مبنی بر واگذاری تمام حق و حقوق مادی و معنوی کتابت کوچکترین قرآن را به بازپرس ارائه و با رد اظهارات مرد شاکی، عنوان کردند هیچ‌گاه نسخه دومی از کوچکترین قرآن کتابت نشده است و اسناد تایید شده از سوی مسوول نمایشگاه قرآن در شارجه نیز حاکی از آن است که این قرآن به امیر شارجه فروخته نشده و امیر شارجه تنها در نمایشگاه قرآن موفق به تماشای قرآن کوچک جواهرنشان شده است.

پس از ارائه این توضیحات، شاکی بیان کرد که سفارش‌دهنده کتابت قرآن قادر به نوشتن و کتابت این قرآن نبوده، پسر سفارش‌دهنده قرآن شروع به نوشتن روی موی اسب و دانه برنج کرد و حتی فیلمی از لحظه کتابت وی در سیمای جمهوری اسلامی ایران به بازپرس پرونده ارائه شد.

با ارائه این اسناد و مدارک، بازپرس پرونده دستور تحقیقات کارشناسی درخصوص ادعای مرد کاتب و سفارش‌دهنده کوچکترین قرآن جواهرنشان را صادر کرد.

با گذشت بیش از یک ماه از تشکیل این پرونده هنوز در خصوص نتیجه کارشناسی و تصمیم قضایی گزارشی منتشر نشده است.

این گزارش حاکی است، پس از چند روز از مطرح شدن موضوع کتابت کوچکترین قرآن جواهرنشان جهان، پرونده به دلیل بروز پاره‌ای مشکلات به بازپرس رنگ‌آمیز در شعبه 9 بازپرسی دادسرای سعادت آباد ارجاع شد که در این ارتباط تحقیقات کماکان ادامه دارد و سفارش‌دهنده کتابت قرآن با حضور در شعبه 9 بیان کرد: این قرآن در همه جا به عنوان کوچکترین قرآن جواهرنشان دنیا با کتابت شاکی بوده است و انکاری در این زمینه وجود ندارد، اما براساس قرارداد منعقد شده تمامی حق و حقوق مادی و معنوی آن به اینجانب واگذار شده است. تهیه این قرآن از سوی تیمی متشکل از تذهیب‌کار، فروشنده جواهرات و طلاساز، مخراج کار و دیگر عوامل دست‌اندرکار بوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد