اخبار قرآنی(توزیع ارزان محصولات قرآنی چین !)

 
توزیع ارزان محصولات قرآنی چین
 
namaz        ramezaniye 
رئیس انتشارات سازمان دارالقرآن کریم گفت :نرم‌افزارهای قرآنی بسیاری از چین وارد می‌شوند که خالی از اشکال نبوده، و در مقایسه با محصولات داخلی ارزانتر هستند . 

حسین تفکری رئیس انتشارات تلاوت سازمان دارالقرآن کریم در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با واردات قرآنهای دیجیتالی از کشور چین گفت: چند سالی است که کشور چین اقدام به تولید ابزار قرآنی در سطح کلان کرده که اصطلاحا به قرآنهای دیجیتالی معروف شده است.
وی افزود: این دستگاه به صورت پخش MP3 است که قرآن را با صدای چند قاری مختلف پخش می کند و روی صفحه نظاره گر یا مونیتور آن آیاتی که درحال قرائت است عبور کرده تا کاربر بتواند این آیات را هم گوش کرده و هم مشاهده کند.
برخی نرم افزارهای قرآنی بدون مجوز توزیع می‌شوند
رئیس انتشارات تلاوت سازمان دارالقرآن یادآور شد: به طور معمول وارد کنندگان این قرآنهای دیجیتالی مجوزی از سازمان دارالقرآن کسب می کنند، اما در برخی اوقات برخی این محصولات بدون مجوز وارد بازار فروش می شوند.
تفکری در رابطه با اشکالات این قرآنها اظهار داشت: سازمان دارالقرآن آن تعداد از قرآنهای دیجیتالی که مجوز می دهد را به دقت مورد بررسی قرار داده و اشکالاتی که در آنها وجود داشته باشد را به وارد کننده آن، به منظور اصلاح این اشکالات تذکر می دهد.
نرم افزارهای چینی بسیار ارزانتر از نرم افزارهای ایرانی هستند 
وی با اشاره به اینکه نمونه های این قرآنها دیجیتالی در بازار از 80 تا 150 هزار تومان به فروش می رسند، در رابطه با ویژگیهای این قرآنها دیجیتالی گفت: این قرآنها عمدتا با صدای قاریان ایرانی عرضه می شوند که طبیعتا به سفارش خریدار تولید شده است، اما خط آنها دیجیتالی است.
رئیس انتشارات تلاوت مسئله ذوق، ابتکار و سیلقه را عامل وارد کردن این نرم افزارها از کشور چین دانست و به تولید ساعتهای اذان گو و یا سایر دستگاههایی اشاره کرد که علاوه بر ابتکار عمل مسئله قیمت آن نیز در مقایسه با دستگاههای مشابه قابل توجه است .
وزارت بازرگانی مجوز ورود نرم افزارهای قرآنی چینی را صادر می کند
تفکری همچنین تأکید کرد: این قرآنهای دیجیتالی با مجوز وزارت بازرگانی وارد می شوند اما برخی از آنها در کمرگ با مشکلاتی مواجه شده بودند که چون این دستگاه ها قرآنی است باید به تأیید سازمان دارالقرآن برسد، اما بسیاری از آنها بدون اطلاع ما در بازار به فروش می رسند.
وی همچنین به احتمال چاپ کتاب قرآن در چین اشاره کرد که نازل بودن قیمتها علت اصلی شکل گیری این ایده محسوب می شود این درحالی است که کیفیت کار بسیار حائز اهمیت و کاغذهایی که پیشتر از چین برای چاپ قرآن وارد شده بود از کیفیت مناسب برخوردار نبود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد