اخبار ( من، دالیا مجاهد؛ معلم قرآن اوباما )

 
من، دالیا مجاهد؛ معلم قرآن اوباما  
 
     
 
به گزارش سرویس بین الملل تابناک به نقل از «الشرق‌الاوسط»، خانم دالیا مجاهد، آمریکایی مصری تبار که سمت مشاور اوباما در امور مسلمانان را به عهده دارد، در مصاحبه با این روزنامه گفت که او تنظیم کننده بخش‌هایی از سخنان اوباما با استناد به قرآن کریم بوده است.  

"دالیا مجاهد"گفت: دو هفته پیش از سخنرانی در قاهره، رئیس‌جمهور از من خواست تا با استناد به آیات قرآن کریم، بخشی از سخنرانی او را تنظیم کنم.
مجاهد در این گفت‌وگو بیان داشته است: دو هفته پیش از سخنرانی در قاهره، رئیس‌جمهور از من خواست تا با استناد به آیات قرآن کریم بخشی از سخنرانی او را تنظیم کنم.
من با ترجمه آیه «من قتل نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا» و آیه «یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا»، نکته‌هایی را به او یادآوری کردم که اسلام بر مسأله خونریزی و فساد اخلاقی و اجتماعی بسیار حساس است و همه مردم را اعم از سیاه و سفید و صرف‌نظر از دین و مذهب و تنها بنا بر کرامت انسانی محترم شمرده و به او درباره بیان سخنانی که موجب تفرقه بین مسلمانان می‌شود، هشدار دادم.
دالیا که در میان کارمندان کاخ سفید به «خانم محجبه» مشهور است، افزود: اوباما جهان اسلام و ایالات متحده امریکا را از نظر علمی و مذهبی یکسان و این دو را قطب‌های جهان می‌داند.
وی در عین حال تصریح کرد: اوباما بر پایه تعالیم قرآن، تمایزی بین اروپا، امریکا و جهان اسلام قایل نیست.
گفتنی است که دالیا یکی از مدیران ارشد موسسه نظرسنجی گالوپ و مدیر بخش مسلمان این موسسه است و کتابی هم به عنوان " چه کسی به نمایندگی از جهان اسلام صحبت می کند " نوشته است . این کتابی است باراک اوباما نیز برای شناخت بهتر جهان اسلام آن را خوانده است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد