اخبار قرآنی(موسویان قرآن کریم را توسط خودکار کتابت کرد)

 

موسویان قرآن کریم را  

 

توسط خودکار کتابت کرد  

 

 

           

 موسویان در توضیحی درباره‌ی کتابت قرآن گفت: این برای هشتمین‌بار است که کل قرآن کریم را کتابت کرده‌ام. در کتابت قبلی قرآن با دو خط ترکیبی از ثلث و نسخ و نیز خط نستعلیق نوشته شده بود.   

در این کتابت کل قرآن با خودکار آبی و خط شکسته‌ی نستعلیق نوشته و تمام اعراب‌گذاری‌ها انجام شده است. همچنین از 4 رنگ سبز، قرمز، آبی و مشکی استفاده شده است. این قرآن را خدمت مراجع و علما هم تقدیم کردم و هرکدام خطی بر آن نوشتند از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی.

موسویان که کار کتابت قرآن را از زمان دانشجویی و سال 72 آغاز کرده است، تا به امروز 8 نوبت قرآن را نوشته‌ است و 5 نسخه‌ از کتابت‌های قبلی را به مقام معظم رهبری اهدا کرده و ایشان نیز آن‌ها را به آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند.

او قرار است نسخه‌ای از کتابت تازه‌اش را به آستان مبارک حضرت علی (ع) در نجف اشرف و نسخه‌ی دیگری را هم به کربلای معلی هدیه کند.

به گفته‌ی موسویان در نسخه‌ی قبلی؛ قرآن در 600 صفحه‌ی بزرگ‌تر از کاغذ A3 تقریبا نیمه گلاسه کتابت شد و در کتابت جدید قرآن در 540 صفحه‌ی A4 تمام‌گلاسه‌ی روشن کتابت شده و سعی بر این بوده قالب خط تحریری برروی اسلوب و قواعد خاص خود نوشته شود.

کتابت این قرآن روزی 5 ساعت در طول 9 ماه انجام شده است.

او همچنین گفت تا به امروز تنها طاهر خوشنویس بوده است که توانسته قرآن را 14 نوبت کتابت کند.

وی که با نگارش این قرآن کتابت هشتمین قرآن خود را به پایان رسانده است، افزود: کتابت قرآن را به نیت چهارده معصوم(ع) آغاز کرده‌ام و در نظر دارم چهارده قرآن کتابت کنم.

پیش از این نیز آثار این هنرمند جوان به آستان مقدس قدس رضوی اهدا شده بود.

او سال گذشته نیز کتابت قرآنی دو خط با استفاده از ترکیب خطوط ثلث و نسخ و همچنین خط نستعلیق را به پایان رسانده بود که این قرآن به تایید مراجع عظام تقلید از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، علوی بروجردی و آیت الله کازرونی رسیده بود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد