اخبار قرآنی ( دانشنامه "معاد در قرآن " در فضای مجازی )

 
دانشنامه "معاد در قرآن "  
 
در فضای مجازی   
 
       

 مدیر پایگاه حوزه نت گفت: دانشنامه معاد در قرآن با بیش از 630 مطلب در فضای مجازی منتشر شد.


به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس و به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام قاسم ترخان با اعلام این خبر، هدف از تولید این دانشنامه را جمع‌آوری و ارائه کلیه اطلاعات ویژه معاد به منظور تسهیل در امر تحقیق و پژوهش محققان عنوان کرد.
مدیر پایگاه حوزه نت گفت: این دانشنامه دارای 646 مطلب در قالب 12نمایه اصلی و 634 نمایه فرعی ات و از هم اکنون روی پایگاه حوزه نت قرار گرفته است.
وی مرگ، معاد و زندگى پس از مرگ، رابطه دنیا و آخرت، آثار ایمان به معاد، برزخ اولین عالم پس از مرگ، قیامت، معاد از نگاه پرسش و پاسخ، معاد از دیدگاه معصومین، معاد از منظر فلاسفه و عرفا را از نمایه های اصلی این دانشنامه عنوان کرد.
ترخان افزود: علما و آثاری در معاد، معاد در آئینه ادب، شعر و داستان، کتاب و پایان نامه در موضوع معاد را از دیگر نمایه‌های اصلی دانشنامه معاد است.
مدیر پایگاه حوزه نت به معرفی برخی از نمایه‌های فرعی این دانشنامه پرداخت و گفت: امکان معاد، ادله معاد در قرآن و روایات، ادله منکران معاد، معاد در ادیان و مذاهب، بقای روح، تناسخ و معاد، شبه? آکل و مأکول، ماهیت مرگ، اجل معین و غیر معین «اجل حتمى و غیر حتمی»، ترس از مرگ و قبض روح از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه است.
ترخان به نمونه مقالات ارائه شده در این دانشنامه اشاره کرد و افزود: مرگ، معاد کافران، تعبیر قرآن درباره مرگ، روزی که صور دمیده می‏شود، قبر و برزخ در قرآن، قرآن و حیات جاویدان، بهشت در قرآن، پل سرنوشت‌ساز، دانستنی‌هایی از قرآن (بیش از پاداش عمل)، از مقالات ارائه شده در این دانشنامه است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از این دانشنامه به آدرس اینترنتی www.hawzah.net مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد