اخبار قرآنی ( تجدید انتشار اطلس قرآن مجید )

 
       
 

اطلس قرآن مجید  

 

محل وقوع حوادث ذکر شده در قرآن را نشان می دهد

  

     

 

   

 کتاب "اطلس قرآن مجید" به قلم دکتر شوقی ابوالخلیل اماکن مهم ذکر شده در قرآن مانند محل استقرار کشتی نوح را معرفی می کند.


به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب "اطلس قرآن مجید" محل وقوع حوادث ذکر شده در قرآن و محل سکونت اقوام مختلف و موقعیت جغرافیایی رخدادهای زندگی انبیاء الهی و پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را نشان می دهد.

بنابراین گزارش در این اطلس اماکن مهم ذکر شده در قرآن مانند محل استقرار کشتی نوح، مکان احقاف، اصحاب کهف، محل سکونت مدین، موقعیت سدوم و مکان‌های دیگر آمده است. تهیه نقشه از مکان های جغرافیایی ذکر شده در قرآن مجید موضوعی جدید و بی سابقه است که ابهامات مختلف جغرافیایی را در رابطه با قرآن رفع می کند.

از جمله اماکن مورد بررسی در این اطلس می توان به مکان یأجوج و مأجوج، صابئون، جن نصیبین، بنی قینقاع، خیبر، فتح مکه و روز حج اکبر اشاره کرد.

در گزیده ای از این کتاب ذیل عنوان "صائبون" آمده است: "صابئه کسانی هستند که قرآن نام آنها را آورده است. آنها یکتاپرست بودند و قبل از یهودی ها و مسیحی ها امده اند و خداوند یکتا را عبادت می کردند. اعتقاد داشتند که خداوند این جهان را آفریده است و به بازگشت بدن‌ها "معاد" نیز معتقد بودند. سپس عقیده آنها به ستارگان و افلاک مرتبط شد تا اینکه به بت پرستی متهم شدند.

شایان ذکر است، کتاب اطلس قرآن نوشته دکتر شوقی ابوالخلیل به کوشش دکتر فاطمه وثوقی و با ترجمه زینه فتحی در 240 صفحه به صورت مصور و رنگی با شمارگان 5 هزار نسخه به چاپ رسیده و برای نخستین بار در سال 1386 ازسوی انتشارات پاپلی وابسته به پژوهشکده امیرکبیر جهان منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد